آمریکا به دنبال روبروی هم قرار دادن کردهای عراق و الحشدالشعبی

گروه جهان الف،   3981128002

عضو ائتلاف الفتح در پارلمان عراق امروز یکشنبه فاش کرد که آمریکایی ها با همکاری طرف های سیاسی سنی و کرد در حال احیای فرقه گرایی به منظور دور کردن الحشدالشعبی از دشت نینوا و مناطق غرب کشور هستند.

به گزارش ایرنا، «محمد کریم» در گفت و گو با خبرگزاری المعلومه توضیح داد که آمریکا در زمان کنونی با همکاری طرف های سیاسی سنی و کرد در حالی ایجاد یک موج جدید بر اساس فرقه گرایی و قومیت گرایی است تا از این طریق الحشد الشعبی را از دشت نینوا و مناطق غربی دور کنند. 

وی ادامه داد که هدف از دور کردن الحشد الشعبی از این مناطق فعالیت مجدد گروه تروریستی داعش برای توجیه بقای حضور نیروهای آمریکایی در عراق است.

محمد کریم ضمن بیان اینکه این طرح شامل ایجاد موج های فرقه گرایی است و کشور را با توجه به وجود فرقه ها و قومیت ها به اقلیم های مختلف تقسیم می کند گفت که حضور الحشد الشعبی در مناطق غربی و هم مرز با اقلیم کردستان عراق برنامه های آمریکا را با شکست موجه کرده است و از گسترش داعش که آمریکا از آن به عنوان بهانه ای برای تحمیل حضور خود استفاده می کند، جلوگیری خواهد کرد. 

از سوی دیگر «محمد الکنانی» عضو پارلمان عراق دیروز شنبه گفت که اقدام های سیاسی برای عقب نشینی الحشدالشعبی از مناطق غربی و هم مرز با اقلیم کردستان ریسک در امنیت کشور است و ائتلاف الفتح در داخل پارلمان عراق علیه این اقدام ها خواهد ایستاد.