تا انتخابات/۵ مالک شریعتی: مجلس دهم ضعیف‌ترین مجلس تاریخ جمهوری اسلامی بود

گروه سیاسی الف،   3981127061 ۲۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گفت: مجلسی کارآمد است که درد مردم را بداند و برای آن راه‌حل داشته باشد، پیگیری اجرای قوانین درست، تحقیق و تفحص نمایندگان از دستگاههای اجرایی لازمه مجلس کارآمد است.

مالک شریعتی: مجلس دهم ضعیف‌ترین مجلس تاریخ جمهوری اسلامی بود

مالک شریعتی، داوطلب نمایندگی در مجلس یازدهم در گفتگو با الف تصریح کرد: در کوتاه مدت نمی‌توان اقدامات زیادی در خصوص کارهای صورت گرفته از سوی دولت انجام داد چراکه تنها یک سال از عمر دولت دوازدهم باقی مانده است. فوریت مجلس یازدهم باید در حوزه انرژی، اصلاح طرح بنزین باشد و اولین اقدامی که باید در این خصوص صورت بگیرد این است که قیمت ها باید اصلاح شود، چراکه در حال حاضر افزایش قیمت بنزین موجب فشار روانی بر مردم شده است که باید این فشارها کاهش یابد.

عضو کمیته اقتصادی فهرست ایران سربلند ادامه داد: از دیگر مواردی که باید در مجلس آتی در دستور کار قرار بگیرد، بحث حذف یارانه افراد ثروتمند بوده و اینکه افرادی که در طبقه خاص هستند باید مالیات پرداخت کنند و نباید معافیت از مالیات شامل این افراد شود.

شریعتی همچنین در مورد شفافیت آرا و فعالیت‌های نمایندگان مردم در مجلس گفت: شفافیت باید از اولویت های اصلی مجلس یازدهم باشد، مذاکره کمیسیون‌ها، آراء نمایندگان نسبت به طرح‌ها و لوایح باید برای مردم شفاف و روشن باشد، همچنین لابی‌هایی که در مجلس صورت میگیرد نیز باید شفاف سازی شود.

داوطلب یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اصلاح طرح بنزین به نفع مردم باید از اولویت‌های اصلی مجلس یازدهم باشد بدون اینکه آسیبی به تامین منابع دولت در خصوص یارانه‌های معیشتی وارد شود که با جلوگیری از معافیت‌های مالیاتی ناحق و جذب معوقات و فرارهای مالیاتی این کار حتما ممکن خواهد بود.

شریعتی مهمترین مشکل جامعه را اقتصاد دانست و گفت:   مردم باید بتوانند اعتماد کنند و باور کنند که راه‌حلی وجود دارد، اگر این اعتماد به وجود بیاید مشکلات اقتصادی هم با کمک مردم حل خواهد شد. همچنین باید به جوانان اعتماد کرده و بپذیریم که با جوانان کارها دشوار نیست.

این عضو ائتلاف ایران سربلند، مجلس دهم را ضعیف‌ترین مجلس تاریخ جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت:  نظارت بر دولت از طریق مجلس دهم صورت نگرفت و همانطور که معاون پارلمانی آقای رییس جمهور هم در برنامه ای تلویزیونی اشاره کردند دولت از مجلس دهم راضی است چون هر کاری که دولت داشت مجلس انجام داده است.