تا انتخابات/ ۲ مجتبی توانگر: تا وقتی مجلس از رانت و فساد پاک نشود خانه ملت همچنان خراب خواهد بود

گروه سیاسی الف،   3981126077 ۱۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

داوطلب یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: تا وقتی مجلس از رانت و فساد پاک نشود خانه ملت همچنان خراب خواهد بود باید ساز و کارو ساختار مجلس را به گونه ای بازآرایی کنیم که آباد و موثر شود.

مجتبی توانگر: تا وقتی مجلس از رانت و فساد پاک نشود خانه ملت همچنان خراب خواهد بود

مجتبی توانگر، داوطلب یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با الف تصریح کرد: قوانین بسیاری در تمام سالهای گذشته تصویب شده که بخشی از آنها دست و پاگیر رشد اقتصاد کشور است، در عین حال باید در جهت تنقیح قوانین و نظارت کارامد بر حسن اجرای قوانین موجود اقدام کرد. 

وی تاکید کرد: تلاش دارم با سایر اعضای ائتلاف «ایران سربلند»، قانونی را مصوب نماییم که سهمیه بنزین به تک تک شهروندان به همراه زیرساخت فروش سهمیه به صورت الکترونیکی اختصاص یابد. همچنین وزارت کشور به رفع موانع در خصوص تابعیت و شهروندی ملزم شود.

این کارشناس اقتصاد انرژی در مورد شعار انتخاباتی خود گفت:  فهرست نهایی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، «ایران سربلند» نام دارد که «مجلس قوی و کارآمد» و «نجات اقتصاد ایران» شعار این ائتلاف است. این شعار و عنوان بر این اساس انتخاب شده که در حال حاضر با وکیل الدوله شدن مجلس عملا از راس امور خارج شده است. مهمترین مشکل مردم در شرایط کنونی اشتغال است و عاجلانه ترین اقدام نیز اقدام برای تولید و اشتغال است تا موتور اقتصاد ایران دوباره به کار بیفتد.

وی همچنین در مورد مهمترین مشکل مردم و اینکه چه پیشنهاداتی برای حل این مشکلات وجود دارد،‌گفت: مهمترین مشکل موانع تولید و اشتغال است که برای رفع آن اجرای ماده 7 قانون اصل 44 قانون اساسی بایستی در دستور کار جدی مجلس یازدهم قرار گیرد.

داوطلب نمایندگی در مجلس یازدهم در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا خود را طرفدار شفافیت (شفافیت آرا و فعالیت های نمایندگان مردم) می دانید، گفت:  شفافیت از ابتدائیات اداره هر مجموعه ای ست و کسی نمی تواند بگوید مخالف شفافیت هستم چرا که در غیر این صورت آن ساختار دیگر کارایی خود را از دست خواهد داد.

توانگر، مهمترین اشکال و نقطه ضعف مجلس دهم را فساد و وکیل الدوله گی و مجلس کارآمد را مجلسی دانست که نمایندگانش جیره خوار دولت نباشند.

زندگینامه و سوابق را ببینید