گزارش اختصاصی الف / تلاش گسترده رژیم سعودی برای فرار از شکست در جبهه های الجوف و مارب؛ حملات سنگین مزدوران در جنوب شرق استان عسیر عربستان و شمال استان صعده یمن + نقشه میدانی

گروه جهان الف،   3981126019
تلاش گسترده رژیم سعودی برای فرار از شکست در جبهه های الجوف و مارب؛ حملات سنگین مزدوران در جنوب شرق استان عسیر عربستان و شمال استان صعده یمن + نقشه میدانی

به گزارش گروه بین الملل الف، همزمان با درگیری های روزهای گذشته در محورهای شمال استان صعده و شمال غرب استان الجوف یمن، صدها تن از عناصر مزدور رژیم سعودی، عملیات گسترده ای را علیه رزمندگان یمنی ترتیب دادند.

براساس اطلاعات به دست آمده از یک منبع میدانی، مزدوران سعودی در این حملات سنگین، مواضع تحت سیطره نیروهای یمنی را در منطقه « مجازه» در جنوب شرق استان عسیر عربستان و مناطق هم مرز با شمال استان صعده یمن هدف قرار دادند.

به گفته این منبع میدانی، حملات نیروهای مزدور در این محور با پشتیبانی گسترده ائتلاف غربی - عبری - عربی به ویژه سعودی ها صورت گرفت اما رزمندگان یمنی مستقر در منطقه در همان گام نخست تحرکات نیروهای مزدور سعودی را رصد کردند.

این منبع میدانی افزود: نیروهای یمنی با وجود حملات سنگین در منطقه ماندند و پس از 3 ساعت درگیری نفس گیر موفق شدند پیشروی آنان را متوقف کنند و ابتکار عمل را در میدان نبرد در دست گیرند و بر وضعیت مسلط شوند.

این منبع میدانی از کشته و زخمی شدن شماری زیادی از نیروهای مزدور سعودی در جریان درگیری ها خبر داد و گفت: رزمندگان یمنی در نهایت با عقب راندن مزدوران توانستند حملات را به طور کامل دفع و خنثی کنند.

وی با بیان این که نیروهای یمنی در جریان دفع حملات خسارت های زیادی را به تجهیزات نظامی مزدوران وارد کردند، تصریح کرد: نیروهای ائتلاف در پشت خطوط اصلی درگیری ها از نیروهای مزدور سعودی پشتیبانی ویژه کردند که با مقاومت نیروهای یمنی نتیجه ای نداد.

به گزارش گروه بین الملل الف، نیروهای مزدور سعودی در این عملیات تلاش کردند چند منطقه را از کنترل نیروهای یمنی خارج و امنیت بخشی از جنوب شرق استان عسیر عربستان را تامین و در محور شمالی استان صعده یمن نفوذ کنند که ناکام ماندند.

از منطقه « ابواب الحدید» در حدفاصل مناطق مرزی استان های عسیر و صعده خبر می رسد، نیروهای مزدور سعودی عملیاتی را علیه مواضع رزمندگان انجام دادند اما با واکنش قاطع مواجه شدند و حملات آنان بعد از چند ساعت درگیری سنگین دفع شد؛ نیروهای مزدور در تلاش بودند نفوذ خود را در شمال استان صعده افزایش دهند که به نتیجه نرسیدند.

روند تحولات میدانی نشان می دهد، رژیم سعودی کار نیروهای مزدور را در محور جنوب غرب استان الجوف و غرب استان مارب یمن تمام شده می بیند و با باز کردن جبهه های جدید در مناطق مرزی تلاش می کند به رزمندگان یمنی فشار بیاورد و مانع از پیشروی های جدید شوند.

پیشتر دهها تن از عناصر مزدور با پشتیبانی رژیم سعودی حملات گسترده ای را در منطقه « العطفین» در صحرای « الاجاشر» در شمال غرب استان الجوف و نزدیکی ها مرزهای مشترک با استان صعده انجام دادند که در این محور با واکنش نیروهای یمنی ناکام ماندند.

رزمندگان یمنی در سال های گذشته مناطقی را در محور « مجازه» در جنوب شرق استان عسیر عربستان به سیطره درآوردند و علاوه بر نفوذ بیشتر در این استان و امن تر کردن مناطق شمالی استان صعده، فشار را بر مزدوران سعودی در محور غرب استان نجران عربستان افزایش دادند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای یمنی در تلاش هستند از محور جنوب شرق استان عسیر عربستان نفوذ خود را در محور غربی استان نجران بیشتر کنند و از این طریق مزدوران سعودی را در تنگنا قرار دهند.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، وضعیت میدانی و درگیری ها در محور منطقه « الربوعه» در جنوب غرب استان عسیر عربستان متوقف شده و در بخش باقم در شمال استان صعده و مناطق هم مرز با استان عسیر وضعیت تغییر نکرده است.

به گزارش گروه بین الملل الف، استان عسیر در جنوب عربستان واقع شده و هم مرز با استان صعده (مهمترین و اصلی ترین پایگاه جبهه مقاومت انصارالله) است؛ بخش هایی از جنوب غرب و جنوب شرق استان عسیر در چهار سال گذشته به کنترل نیروهای یمنی درآمده است.