افشای دخالت‌های روزافزون «شاباک» در مدارس عربی فلسطین اشغالی

گروه جهان الف،   3981125096

نمایندگان عرب کنست دخالت‌های روز افزون سرویس اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در مسائل آموزش و استخدام معلمان مدارس عربی این رژیم را در راستای توطئه‌های نتانیاهو برای اجرای معامله قرن خواندند و تاکید کردند که با این اقدامات نژادپرستانه مقابله می‌کنند.

به گزارش فارس، جنبش موسوم به «برای آزادی اطلاعات» در سرزمین‌های اشغالی فاش کرد که سرویس اطلاعات عمومی رژیم صهیونیستی (شاباک) همچنان در برنامه‌های آموزشی و انتصاب معلمان در مدارس عربی در سرزمین‌های اشغالی سال 48 دخالت می‌کند و نقش یک ناظر حسابرس را دارد که این امر موجب عصبانیت و واکنش‌های خشمگین فلسطینی‌های بومی این منطقه شده است.

به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، جنبش برای آزادی اطلاعات در سرزمین‌های اشغالی به تازگی با انتشار گزارشی مستند و با مجوز دیوان عالی رژیم صهیونیستی از جلسات کاری بین وزارت آموزش این رژیم و سرویس امنیت عمومی اسرائیل (شاباک) برای بحث و گفت‌وگو درمورد موضوعات «امنیتی» مربوط به مدارس عربی پرده برداشت.

«یوسف جبارین» نماینده ائتلاف «فهرست مشترک» و عضو کمیته پارلمانی آموزش رژیم صهیونیستی با بیان اینکه عقاید و باورهای حکومت نظامی همواره همراه مسئولان وزارتخانه‌های اسرائیل به ویژه در وزارت آموزش بوده است، گفت:  افشای چنین جلساتی در مقطع اخیر  آنچه را که در گذشته درباره سیاست‌های کنترل  سیستم آموزش در اسرائیل و دخالت امنیتی و اطلاعاتی در آن گفته می‌شد، تأیید می‌کند.

جبارین افزود: «این سیاست‌های خصمانه در قبال دانش آموزان و معلمان عرب و دزدی مداوم مطالب آموزشی و داستان‌های عربی فلسطینی در دوران وزارت «نفتالی بنت» و «رافائل پرتز» دو شهرک‌نشین صهیونیست افراطی‌تر شد زیرا آنها می‌خواهند دانش آموزان عرب یاد بگیرند که شهروند درجه دو هستند».

عضو کنست همکاری وزارت آموزش رژیم صهیونیستی با شاباک را با هدف مسخ هویت دانش آموزان عرب و گرفتن اعتماد به نفس از آنها  برای پیشرفت و همچنین سنگ اندازی جلوی پای معلمان عربی دانست.

وی درعین حال تاکید کرد که در ائتلاف فهرست مشترک به مبارزه برای برابری در آموزش ادامه می‌دهد و با تلاش به خصوص شهرک نشینان برای صهیونیستی کردن شیوه‌ها و محتویات آموزش در مدارس مقابله می‌کند.

«ولید طه» عضو دیگر ائتلاف فهرست مشترک در کنست هم که قبلا رئیس اداره آموزش شهرک «کفر قاسم» بوده است گفت: «چنین دیدارهایی میان مدیر کل وزارت آموزش و شاباک به معنای بازگشت باورهای حکومت نظامی است و از اساس مردود است».

او چنین اتفاقاتی را در راستای اجرای توطئه معامله قرن خواند و گفت: «ایجاد فضای تحریک علیه شهروندان عربی و سیاست‌های نژادپرستانه نتانیاهو به منظور تهدید شهروندان عربی و بستن دهان آنها است و یادآور رفتارهای دیکتاتوری در دوره حکومت نظامی است».

طه تاکید کرد که شهروندان عرب در برابر تهدیدهای نهان و آشکار اسرائیل ساکت نمی‌نشینند و حقوق خود را از گلوی رژیم نژادپرست نتانیاهو بیرون می‌کشند.