گزارش اختصاصی الف / پیشروی های خیره کننده نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان حبهه مقاومت در غرب استان حلب؛ بازگشت امنیت به بزرگراه بین المللی « دمشق - حلب» پس از ۷ سال + نقشه میدانی

گروه جهان الف،   3981125065 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت از صبح روز پنج شنبه ( بیست و چهارم بهمن ماه) عملیات گسترده ای را علیه گروهک های تروریستی در محور غربی استان حلب انجام دادند.

پیشروی های خیره کننده نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان حبهه مقاومت در غرب استان حلب؛ بازگشت امنیت به بزرگراه بین المللی « دمشق - حلب» پس از ۷ سال + نقشه میدانی

به گزارش گروه بین الملل الف، براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای سوری و مقاومت پس از چند ساعت درگیری سنگین و نفس گیر موفق شدند شهرک « کفرجوم غربی» را به همراه مناطق « ریف المهندسین اول و دوم» پاکسازی و به کنترل دربیاورند.

غروب روز گذشته، عملیات علیه گروهک های تروریستی در محور غربی استان حلب ادامه یافت و نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت بامداد امروز ( ساعت 01:00) پس از چند ساعت درگیری توانستند چندین منطقه را از اشغال تروریست ها خارج کنند.

شهرک های « المغیر، تلال طرقیه، الرضوان، کفرجوم شرقی، زهره المدائن،»، ایستگاه برق در شمال شرق شهرک « الزربه»، سیلوها در غرب شهرک خان طومان، منطقه جمعیه الرحال و جمعیه کهرباء»، مزارع مونتی کارلو» و « مدرسه پلیس» در جنوب غرب محله خان العسل در جریان درگیری ها آزاد شدند.

به گزارش گروه بین الملل الف، در جریان درگیری های شب گذشته مساحتی در حدود 90 کیلومتر مربع در غرب استان حلب از اشغال گروهک های تروریستی خارج شد و به کنترل نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت درآمد. 

با پیشروی هایی که در ساعات گذشته به دست آمد، نیروهای سوری و مقاومت موفق شدند 13 کیلومتر از مناطق آلوده باقی مانده را در محدوده بزرگراه بین المللی « دمشق - حلب » پاکسازی و پس از 7 سال آرامش و امنیت را به این بزرگراه باز گرداندند.

تامین امنیت بزرگراه بین المللی « دمشق - حلب» به معنای اتصال دوباره استان های « دمشق - حمص - حماه - ادلب - حلب» به یکدیگر است که سرعت انتقال نیرو و تجهیزات را از مرکز به شمال چند برابر می کند و مردم سوریه را در شرایط مطلوب تری قرار می دهد.

با پاکسازی های صورت گرفته در این محور، بخش مهمی از ایستگاه های تامین کننده برق دیگر در معرض خطر تروریست ها نیستند و امنیت بخش زیادی از جاده « هنگ 46 » به شرق منطقه « ریف المهندسین اول» تامین شد.

به گزارش گروه بین الملل الف، امن شدن شهرک های « خان طومان، زیتان، الزربه، قلعجیه، محله راشدین 4» در جنوب غرب استان حلب نیز یکی دیگر از نتایج عملیات شب گذشته نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت است.

با آزادسازی های صورت گرفته در محور غربی استان حلب، ساکنان محله های جنوبی و جنوب غربی شهر حلب از جمله « مجتمع های مسکونی 3 هزار و 1070، حمدانیه و بازار الجبس» دیگر از حملات خمپاره ای تروریست ها در امان خواهند بود.

براساس آخرین اخبار به دست آمده، مقصدی بعدی نیروهای سوری و مقاومت در محور غربی استان حلب، شهرک های « کفرناها، اروم کبری، اروم صغری، الحلاقیم، کفرنوران» و هنگ 46 خواهد بود.

به گفته منابع میدانی، نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت در تلاش هستند با پاکسازی این مناطق در محور شمالی شهرک « شیخ علی»، راه را برای ورود و آزادسازی شهر راهبردی و مهم « اتارب» باز کنند.

به گزارش گروه بین الملل الف، شهر « اتارب» نقطه اتصال شهرک « سرمدا» به شهر حلب به شمار می آید و همچنین شهر حلب، ادلب و گذرگاه مرزی « باب الهوی» را به هم متصل می کند و همین مسئله اهمیتش را چند برابر کرده است.