وزرای ناتو با گسترش ماموریت در عراق موافقت کردند

گروه جهان الف،   3981123179

وزرای دفاع کشورهای عضو ناتو در نشستی در پایتخت بلژیک، با درخواست رئیس جمهور آمریکا برای اقدام بیشتر در غرب آسیا و همکاری نظامی با ارتش عراق موافقت کردند.

به گزارش فارس، وزرای دفاع ناتو روز چهارشنبه در نشستی در «بروکسل» پایتخت بلژیک با گسترش مأموریت آموزشی خود در عراق در پاسخ به تقاضای «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برای اقدام بیشتر متحدان این کشور در غرب آسیا، موافقت کردند.

به نوشته «خبرگزاری فرانسه»، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو در توییتی در این باره گفت: «وزرای دفاع کشورهای عضو ناتو در اصل توافق کرده‌اند که مأموریت آموزشی در عراق را با همکاری و هماهنگی نزدیک با دولت این کشور تقویت کنند.»

استولتنبرگ گفت ائتلاف تحت فرماندهی آمریکا می‌خواهد حمایت بیشتری از عراق انجام دهد، زیرا عدم بازگشتداعش بسیار مهم است.

ترامپ پس از ترور سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس، از ناتو خواست اقدامات بیشتری در خاورمیانه انجام دهد.

به نوشته این منبع خبری، اسپانیا اعلام کرده که آماده است نیروهای نظامی تحت نظارت ائتلاف را به مأموریت ناتو منتقل کند. «بن والاس» وزیر دفاع انگلیس در این باره گفت که لندن برای انتقال برخی از نیروهای خود به ماموریت ناتو  آماده است.

وزیر دفاع آلمان نیز گفت که هنوز بحث در مورد جابجایی نیروها بسیار زود است، اما کشورهای اصلی همراه با نیروهای عراقی روز جمعه در نشست امنیتی مونیخ درباره آینده این مأموریت‌ها گفت‌وگو می‌کنند.

وبگاه شبکه خبری «دویچه وله» امروز  گزارش داد که ممکن است نیروهای جدیدی به نیروهای ناتو در عراق اضافه شوند و طرح آن قرار است امروز چهارشنبه در نشست وزرای دفاع اعضای ناتو در بروکسل مورد بحث و بررسی قرار بگیرد. در چارچوب این طرح، نظامیان عضو ائتلاف بین‌المللی داعش که در برخی کشورهای دیگر غرب آسیا مثل سوریه و کویت حضور دارند از آنجا به عراق منتقل خواهند شد.