واکنش نتانیاهو به گزارش افشاگرانه شورای حقوق‌بشر سازمان ملل

گروه جهان الف،   3981123177

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، در واکنش به گزارش شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در مورد شهرک‌های غیرقانونی این رژیم در کرانه باختری، گفت که دیگر با این شورا روابطی نخواهد داشت.

به گزارش فارس، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به گزارش افشاگرانه دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد در مورد شهرک‌های صهیونیست‌نشین در راضی اشغالی فلسطین واکنش نشان داد.

او شامگاه چهارشنبه در حساب توییتری خود نوشت: «هرکس ما را تحریم کند، تحریم خواهد شد. شورای حقوق بشر سازمان ملل بی‌طرف نبوده و تأثیری ندارد. از این رو، دستور دادم تمامی روابط ما با این شورا قطع شود و به همین دلایل هم دولت آمریکا اقدام مشابه اقدام ما اتخاذ کرد».

نتانیاهو در ادامه نوشت: «طی سال‌های اخیر تلاش کردیم قوانینی در بیشتر ایالات متحده آمریکا وضع کنیم که بر این مسئله تصریح کند که باید قاطعانه علیه کسانی که درصدد تحریم اسرائیل هستند، تحرکاتی انجام داد».

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی شورای حقوق بشر سازمان ملل را فاقد اعتبار دانست و گفت که این شورا به جای توجه و اهتمام به حقوق بشر به دنبال بدنام کردند «اسرائیل» است و کار دیگری ندارد. او گزارش این شورا را محکوم کرده است.

دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد عصر امروز در گزارشی از شناسایی ۱۱۲ شرکت تجاری خبر داد که با شهرک‌های صهیونیست‌نشین در اراضی اشغالی مراودات تجاری و اقتصادی دارند. از میان این ۱۱۲ مورد، ۹۴ شرکت در فلسطین اشغالی و ۱۸ شرکت در ۶ کشور قرار دارند.

تشکیلات خودگردان فلسطین این گزارش را «پیروزی قانون بین‌الملل» خوانده و از آن استقبال کرده است .

انتشار این گزارش آن هم بعد از اقدامات ضد فلسطینی آمریکایی‌‌ها از قبیل شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس و غیرقانونی نخواندن شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری رود اردن حائر اهمیت است. اخیرا وزیر خارجه آمریکا گفته بود که شهرک‌سازی‌ها در اراضی فلسطینی «به خودی خود» نقض قوانین بین‌المللی به شمار نمی‌روند.

سازمان ملل و بیشتر کشورهای جهان شهرک‌های رژیم صهیونیستی را غیرقانونی می‌دانند؛ زیرا این رژیم در جنگ سال ۱۹۶۷ میلادی این سرزمین‌ها را اشغال کرده و بر مبنای کنوانسیون ژنو هر گونه ساخت و ساز از سوی اشغال‌گر در سرزمین‌های اشغالی ممنوع است.