گزارش اختصاصی الف/ جدیدترین تحولات میدانی عراق؛ جزئیات عملیات گسترده رزمندگان بسیج مردمی و نیروهای ارتش در استان های الانبار و نینوا + نقشه میدانی

گروه جهان الف،   3981123163 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار
جدیدترین تحولات میدانی عراق؛ جزئیات عملیات گسترده رزمندگان بسیج مردمی و نیروهای ارتش در استان های الانبار و نینوا + نقشه میدانی

به گزارش گروه بین الملل الف، از محورهای غرب و جنوب غرب استان الانبار خبر می رسد، نیروهای مسلح عراق عملیات جدیدی را با شعار « ابطال العراق» برای شناسایی هسته های خاموش گروهک تروریستی داعش آغاز کردند.

به گفته منابع میدانی، هدف از انجام این عملیات تامین امنیت مناطق مرزی مشترک با کشورهای اردن و سوریه است و جست وجوی نقطه به نقطه برای کشف انبارهای سلاح و مخفی گاه های تروریست ها در جریان است.

تروریست های داعش در ماه های گذشته از مناطق بیابانی غرب و جنوب غرب استان الانبار حملاتی علیه نیروهای عراقی انجام دادند و شماری را شهید و زخمی کردند و همین مسئله باعث شد عملیات پاکسازی این محورهای آلوده در دستور کار قرار گیرد.

براساس اطلاعات به دست آمده، عملیات هسته های خاموش گروهک تروریستی داعش در بیابان های غربی و جنوبی غرب استان الانبار شبانه صورت می گیرد و نیروهای عراقی در کمین های تروریست ها گرفتار می شوند.

الانبار بزرگترین استان عراق به شمار می آید که با کشورهای اردن، سوریه و عربستان مرزهای مشترک دارد و دروازه ورود به شهرهای بغداد و کربلا است و در حال حاضر محورهای « فلوجه، الرمادی، هیت، الحدیثه، القائم و وادی حوران» در این استان به عناصر مخفی داعش آلوده است.

خبرها از شمال استان نینوا حاکیست، رزمندگان تیپ 53 بسیج مردمی پس از دریافت اطلاعات دقیق، عملیاتی را در محور « تلعفر» در حومه غربی شهر موصل برای شناسایی عناصر مخفی گروهک تروریستی داعش آغاز کردند.

به گفته منابع میدانی، رزمندگان بسیج مردمی در این عملیات تلاش می کنند مقرها، تونل ها، انبارهای سلاح مخفی تروریست های داعش را کشف و ضبط کنند و روستاها و ارتفاعات حومه شهر تلعفر را امن کنند.

نیروهای بسیج مردمی در جریان این عملیات موفق شدند امنیت روستاهای « قابرلی، و البخور» را به همراه رشته کوه های منطقه « محلبیه» و روستاهای حومه شهر تلعفر را تامین و مقادیری از تجهیزات نظامی را در این محور کشف کنند.

شهر راهبردی تلعفر از دروازه های غربی موصل محسوب می شود و همچنین مرز سوریه (گذرگاه مرزی تل صفوک) را به شهر موصل متصل می کند؛بیابان های جنوب و جنوب غرب شهر تلعفر آلوده به هست های خاموش داعش است.

به گزارش گروه بین الملل الف، خبرها از بیابان های مرکزی و جنوبی استان نینوا حاکیست، نیروهای عراقی در ادامه عملیات پاکسازی نقاط آلوده به هسته های خاموش داعش موفق شدند امنیت را به جزیره « الحض» بازگردانند. 

براساس اطاعات یه دست آمده، نیروهای عراقی در این محور با کمک یگان های مهندسی توانستند یکی از مقرهای تروریست های داعش را به همراه یک خودروی انتحاری، مواد منفجره و تله های انفجاری شناسایی و منهدم کردند.

رزمندگان بسیج مردمی و نیروهای ارتش عراق از روز دوشنبه ( بیست و یکم بهمن ماه) عملیات گسترده ای را برای پاکسازی مناطق آلوده بیابان های مرکزی و جنوبی استان نینوا آغاز کرده اند؛ آمریکایی ها از هسته های خاموش گروهک تروریستی داعش در این محور ها حمایت می کنند.