گزارش اختصاصی الف از آخرین تحولات میدانی شمال یمن؛ جزئیات حملات سنگین مزدوران رژیم سعودی در استان الجوف + نقشه میدانی 

گروه جهان الف،   3981123109
گزارش اختصاصی الف از آخرین تحولات میدانی شمال یمن؛ جزئیات حملات سنگین مزدوران رژیم سعودی در استان الجوف + نقشه میدانی 

به گزارش گروه بین الملل الف، همزمان با ادامه عملیات رزمندگان یمنی در محور جنوب غرب استان الجوف و غرب استان مآرب، رژیم سعودی در تلاش است درگیری ها را در مناطق مرزی مشترک ( شمال الجوف ) با استان نجران عربستان شعله ور کنند.

براساس اطلاعات به دست آمده، دهها تن از عناصر مزدور با پشتیبانی رژیم سعودی حملات گسترده ای را علیه  مواضع رزمندگان یمنی در منطقه « العطفین» در صحرای « الاجاشر» در شمال غرب استان الجوف و نزدیکی ها مرزهای مشترک با استان صعده انجام دادند.

به گفته منابع میدانی، رزمندگان یمنی مستقر در منطقه با وجود حملات سنگین در منطقه ماندند و عقب نشینی نکردند و پس از 4 ساعت درگیری توانستند پیشروی مزدوران سعودی را در این محور متوقف کنند.

نیروهای یمنی در نهایت با کشته و زخمی کردن شمار زیادی از عناصر مزدور رژیم سعودی موفق شدند حملات را برای اشغال منطقه « العطفین» ناکام بو به طور کامل دفع کنند و خسارت های سنگینی به آنان وارد کنند.

به گزارش گروه بین الملل الف، رزمندگان یمنی در صحرای « الاجاشر» در شمال استان الجوف نیز گروهی از مزدوران سعودی را در یک عملیات دقیق در کمین گرفتار کردند و تعدادی از آنان را کشته و زخمی کنند و ضربات مهلکی به آنان وارد کردند.

از جنوب غرب استان الجوف خبر می رسد، درگیری های در محور بخش الغیل ادامه دارد و رزمندگان یمنی تلاش می کنند این بخش را به کنترل دربیاورند و خود را به شهر «الحزم» مرکز استان الجوف برسانند.

استان الجوف در هفته های گذشته شاهد درگیری های سنگینی بود و روز پنج شنبه ( سوم بهمن ماه) نیروهای مزدور رژیم سعودی حملات گسترده را از مناطق تحت اشغال در جنوب غرب استان الجوف انجام دادند اما با واکنش رزمندگان یمنی ناکام ماندند.

خبرها حاکیست، ائتلاف غربی - عبری - عربی به سرکردگی رژیم سعودی در تلاش است مناطق بیشتری را در شمال و شمال غرب استان الجوف اشغال کند و راه را برای نفوذ بیشتر به عمق استان الجوف و به ویژه استان صعده باز کنند.

از منطقه « الصوح» در شمال استان صعده یمن و نزدیکی مرزهای نجران عربستان خبر می رسد، نیروهای یگان مهندسی در یک عملیات دقیق موفق شدند خودروی نظامی مزدوران سعودی را شناسایی و منهدم کنند.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، پدافند هوایی نیروهای یمنی در یک عملیات دقیق توانست یک پهپاد جاسوسی رژیم سعودی را در آسمان منطقه « الصوح» در شمال استان صعده شناسایی و ساقط کنند.

به گزارش گروه بین الملل الف، گروهی از رزمندگان یمنی در یک عملیات موفق شدند خودروی حامل مزدوران رژیم سعودی را در منطقه « مربع شجع» با موشک ضد زره هدف قرار دهند؛ شماری از نیروهای مزدور در این عملیات کشته و زخمی شدند.

رژیم سعودی با حمایت از مزدوران تحت فرمانش تلاش می کند نفوذاش را در محور شمال و شمال شرق استان صعده ( مهم ترین پایگاه جبهه مقاومت انصارالله) افزایش دهد؛ در سال های گذشته بخش هایی از جنوب غرب استان نجران عربستان که با استان صعده هم مرز است به کنترل رزمندگان یمنی درآمده است.