امدادرسانی به ۲۰۰۰۰ نفر در جاده‌های برفی/ توزیع بسته‌های غذایی و پتو

گروه حوادث الف،   3981123026

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر از امداد رسانی به ۲۰ هزار و ۱۷۶ نفر از راه‌ماندگان در جاده‌های برفی در ۷۲ ساعته گذشته خبر داد و گفت: ۲ تُن خرما، بالغ بر ۲ هزار بسته غذایی ۷۲ ساعته و بالغ بر ۵ هزار پتو در بین افراد اشاره شده تقسیم شد.

امدادرسانی به ۲۰۰۰۰ نفر در جاده‌های برفی/ توزیع بسته‌های غذایی و پتو

مرتضی سلیمی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به امدادرسانی به 20 هزار 176 نفر از هموطنان در پی بارش برف در 19 محور از مناطق مختلف کشور اظهار کرد: در 72 ساعت گذشته، امدادگران با حضور در 19 محور اقدام به خدمت‌رسانی کرده‌‌اند.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط جوی در مناطق مختلف کشور، 5 هزار و 440 نفر از هموطنان به دلیل شرایط جوی در محل‌های در نظر گرفته شده از سوی جمعیت هلال احمر اسکان داده شدند علاوه بر اینکه برای آنها خدماتی نیز از جمله توزیع غذا و پتو در نظر گرفته شده است.

سلیمی ادامه داد: براساس آمار،  2 تُن خرما، بالغ بر 2 هزار بسته غذایی 72 ساعته و بالغ بر 5 هزار پتو در بین افراد اشاره شده تقسیم شده که خوشبختانه هم اکنون در شرایط خوبی به سر می‌برند و با برگشت شرایط مطلوب جوی، مشکلی را برای ادامه مسیر نخواهند داشت.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر خاطرنشان کرد: در حال حاضر محور قزوین ــ رشت به‌دلیل بارش برف شرایط مناسبی را برای تردد ندارد و پیش‌بینی‌ می‌شود در روزهای آینده و با افزایش دما شرایط بهتری در محورهای مختلف بخصوص محور قزوین ــ رشت ایجاد شود.