بازتاب تظاهرات چهل و یکمین سالگرد انقلاب در رسانه های جهانی

گروه ترجمه الف،   3981122135 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

حضور مردم ایران در چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در رسانه های جهانی بازتاب ویژه ای یافت.

بازتاب تظاهرات چهل و یکمین سالگرد انقلاب در رسانه های جهانی

به گزارش الف فصل مشترک این بازتاب رسانه ای اشاره به همزمانی چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با ترور سردار شهید قاسم سلیمانی و فشار حداکثری آمریکاست

 

الجزیره: 

دهها هزار ایرانی به خیابان های تهران و دیگر شهرها ریخته اند تا چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را در حالی گرامی بدارند که تنش میان ایران و آمریکا رو به افزایش است. تظاهر کنندگان با وجود هوای بسیار سرد، در میدان آزادی تهران جمع شدند. آنها پرچم های ایران و تصاویری از آیت الله روح الله خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی در دست داشتند. راهپیمایی امسال در آستانه انتخابات حساس مجلس در ایران برپا شده است. 

آسوشیتد پرس:

صدها هزار ایرانی در سراسر این کشور سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را در شرایطی گرامی داشتند که تنش بین تهران و واشنگتن در چهار دهه گذشته به بیشترین حد خود رسیده است. رئیس جمهوری حسن روحانی در سخنانی در میدان معروف و نمادین آزادی تهران، علاوه بر محکوم کردن سیاست های آمریکا، از مردم خواست در انتخابات آتی مجلس مشارکت گسترده داشته باشند. 

در حالی که تلویزیون دولتی ایران مراسم امسال را "فجر سلیمانی" نامیده است، تصاویر قاسم سلیمانی فرمانده ارشد نظامی ایران که به دست نیروهای آمریکایی کشته شده است، در دست تظاهر کنندگان از جمله در جایگاه سخنرانی روحانی دیده می شد. 

شبکه ای بی سی:

صدها هزار ایرانی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی داشتند. این مراسم در حالی برگزار شده است که تنش بین ایران و آمریکا به شدیدترین سطح خود در چند دهه اخیر رسیده است. تنش ها به دنبال خروج دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از توافق هسته ای  ایران در می 2018 آغاز شده است. یک سری از حملات در سراسر خاورمیانه به حملات پهبادی آمریکا در ژانویه انجامید که در آن قاسم سلیمانی فرمانده ارشد نظامی ایرانی کشته شد. ایران با حملات موشکی علیه نیروهای آمریکایی در عراق، به این اقدام پاسخ داد. در حملات ایران بیش از 100 نظامی آمریکایی زخمی شدند. 

تایمز اسرائیل: 

هزاران ایرانی برای گرامیداشت چهل و یکمین سالگر پیروزی انقلاب اسلامی در تهران جمع شدند. برگزاری این مراسم، نشانی از اتحاد و در شرایطی بوده است که تنش میان ایران و آمریکا افزایش یافته است. تظاهر کنندگان که پرچم ایران و تصاویری از مرحوم آیت الله روح الله خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی را در دست داشتند، با وجود هوای بسیار سرد، در میدان آزادی تهران جمع شدند. برخی از آنها با خود پلاکاردهایی حمله می کردند که روی آنها نوشته شده بود "مرگ بر آمریکا" ، " تا پایان مقاومت خواهیم کرد".

در این مراسم، زینب، دختر قاسم سلیمانی فرمانده ارشد نظامی ایرانی که به دست آمریکا ترور شد، سخنرانی کرد. مراسم امسال در آستانه انتخابات حساس مجلس در ایران برپا شده است. 

شین هوا: 

صدها هزار ایرانی در تظاهرات سراسر این کشور شرکت کردند تا چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن بگیرند. مردم در شهرهای مختلف به خیابان ها ریختند و شعارهای ضد آمریکایی و ضد اسرائیلی سردادند. تظاهر کنندگان در تهران پرچم های آمریکا و اسرائیل را سوزاندند. تظاهر کنندگان با خود تصاویر آیت الله روح الله خمینی، جانشین وی آیت الله علی خامنه ای، و نیز قاسم سلیمانی را حمل می کرند. آیت الله خامنه ای و رئیس جمهور روحانی خواستار حضور گسترده مردم در تظاهرات سالگرد پیروزی انقلاب - به منظور محکومیت اقدامات "خصمانه" آمریکا علیه ایران – شده بودند. 

حریت ترکیه:

ایرانی ها در یازده فوریه به خیابان های تهران و دیگر شهرها در سراسر این کشور آمدند تا سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی سال 1979 را جشن بگیرند. رسانه های دولتی گفته بودند این تظاهرات در بیش از 5 هزار شهر، و نواحی در سراسر ایران برپا خواهد شد. در تهران مردم از 12  ناحیه در شهر حرکت و در میدان آزادی تجمع کردند. جشن های امسال در بحبوحه تنش بی سابقه بین تهران و واشنگتن برپا شده است. 

جروزالم پست:

دهها هزار ایرانی به خیابان های تهران و دیگر شهرها ریختند تا چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی بدارند. این تظاهرات در شرایطی برپا شد که تنش میان ایران و آمریکا رو به گسترش است. تلویزیون دولتی ایران تصاویری از تظاهرات را در برخی شهرهای دیگر از جمله مشهد، اهواز و کرمان نشان داد. تظاهر کنندگان با خود پلاکاردهایی حمل میکردند که روی آنها شعارهای "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل" نوشته شده بود. به گزارش رسانه های ایرانی، در بخشی از جشن های سالگرد انقلاب موشک هایی در معرض دید عموم قرار گرفته بود. تلویزیون دولتی ایران نیز تصاویر آرشیوی از پرتاب موشک و همچنین انبارهای زیرزمینی موشکی را در بخشی از برنامه های پوشش این مراسم، پخش کرد. 

المنار: 

میلیون های ایرانی از اقشار مختلف مردمی به خیابان های سراسر کشور ریختند تا چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را که در سال 1979 به سرنگونی رژیم پهلوی منجر شد، جشن بگیرند. دولت سرنگون شده پهلوی تحت الحمایه آمریکا بود. در تهران عده زیادی از مردم در سرمای بسیار شدید هوا در 12 مسیر مختلف در سراسر شهر به میدان آزادی رفتند، نقطه ای که محل تظاهرات گسترده زیادی از ایرانی ها علیه پهلوی بود.  ایرانی ها در دیگر شهرها، شهرک ها و روستاها نیز تظاهرات گسترده برپا کردند تا با آرمان های امام خمینی، معمار مرحوم انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی، تجدید میثاق کنند. 

هرالد تریبیون: 

ایرانی ها به خیابان های تهران و دیگر شهرهای سراسر کشور آمدند تا سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی سال 1979 را گرامی بدارند. این تظاهرات در اوج تنش بین ایران و آمریکا برپا شده است. این مراسم همچنین در آستانه انتخابات حساس مجلس ایران برگزار شده است .

رویترز: 

دهها هزار ایرانی سه شنبه صبح به خیابان های تهران و دیگر شهرهای کشور آمدند تا چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی بدارند. این تظاهرات در حالی بپا شد که تنش بین ایران و آمریکا رو به افزایش است. تلویزیون دولتی ایران تصاویری از تظاهرات را در دیگر شهرهای ایران نیز به نمایش گذاشت که در آن مردم پلاکاردهایی با خود حمل می کردند که به روی آنها نوشته شده بود "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل".