گزارش اختصاصی الف/ آخرین تحولات میدانی شمال سوریه؛ ۱۳ کیلومتر تا پاکسازی و آزادی بزرگراه بین المللی « دمشق - حلب» + نقشه میدانی

گروه جهان الف،   3981122124

به گزارش گروه بین الملل الف، از ظهر روز دوشنبه ( بیست و یکم بهمن ماه) نیروهای ارتش سوریه عملیاتی را در محور غرب استان حلب از شهرک های تازه آزاد شده «برقومه، کسیبیه و البوابیه» علیه گروهک های تروریستی انجام دادند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای سوری پس از درگیری های سنگین چند ساعته موفق شدند عناصر تروریستی را عقب برانند و شهرک های « الکماری، قناطر، جدرایا، کفرحلب و میزنار» را از اشغال خارج و پاکسازی کنند.

با آزادی و تثبیت مواضع در این شهرک های تازه آزاد شده، ارتباط تروریست ها در محور شرقی شهر مهم و راهبردی « تفتناز» با سایر گروهک های تروریستی قطع شد و جاده شهر ادلب به سمت شهر حلب نیز مسدود و امنیت منطقه راهبردی « العیس» تامین شد.

به گفته منابع میدانی، نیروهای ارتش سوریه در تلاش هستند عملیات را برای آزادی مناطق اشغالی و در نهایت پاکسازی کامل غرب استان حلب ادامه دهند و ارتباط تروریست ها را در شرق ادلب با غرب حلب قطع کنند.

با پاکسازی های صورت گرفته حدود 12 کیلومتر دیگر از بزرگراه بین المللی « دمشق - حلب» امن شد؛ در حال حاضر، 13 کیلومتر دیگر از بزرگراه بین المللی « دمشق - حلب» در تیرراس گروهک های تروریستی است.

نیروهای ارتش سوریه باید معدود شهرک های اشغالی را در غرب حلب به کنترل دربیاورند تا امنیت این بزرگراه پس از 7 سال تامین شود؛ مقصد بعدی نیروهای ارتش سوریه در غرب استان حلب شهرک های « کفرنوران، معره النعسان، شیخ علی و کفرجوم» خواهد بود. 

نیروهای سوری با پاکسازی شهرک «شیخ علی» و پیشروی به سمت شمال و رسیدن به پایگاه نظامی «هنگ 46» می توانند خود را به سه راه «ادلب_حلب_سرمدا» برسانند؛ با رسیدن نیروهای ارتش سوریه به این سه راه، ارتباط تروریست ها از سمت گذرگاه «باب الهوی »و « سرمدا» به سمت شهرهای حلب، ادلب و تفتناز مسدود می شود.

از حومه غربی شهر حلب هم خبر می سد، رزمندگان جبهه مقاومت حملات جدیدی را علیه تروریست ها در محله های « الراشدین 4» و « خان العسل» انجام دادند و درگیری ها در این محورها برای پاکسازی مناطق اشغالی ادامه دارد.

از سویی دیگر، رزمندگان جبهه مقاومت باید شهرک های «المغیر، ابوشیلم» و « ایستگاه برق» را در حومه محله های « الراشدین 4 و خان العسل» پاکسازی کنند تا امنیت بزرگراه بین المللی « دمشق  حلب» در این محدوده ( غرب شهر حلب) تامین شود.

همزمان با درگیری ها در غرب حلب، تحرکات ارتش ترکیه در استان ادلب برای حمایت و تجهیز گروهک های تروریستی به انواع سلاح های سبک و سنگین ادامه دارد تا بتوانند پیشروی نیروهای ارتش سوریه را متوقف کنند.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، کاروانی از نظامیان اشغالگر ارتش ترکیه با دهها خودروی نظامی و سلاح های سنگین از گذرگاه مرزی « کفرلوسین» در شمال استان ادلب وارد مناطق تحت اشغال گروهک های تروریسیتی شدند.

به گزارش گروه بین الملل الف، پیشتر ارتش ترکیه کاروانی دیگر از نظامیان خود را به همراه تجهیزات نظامی در حومه روستای «قیمناس» در 6 کیلومتری جنوب شرق شهر ادلب مستقر کرد؛ دولت ترکیه در روزهای گذشته صدها تانک، نفربر، خودروی زرهی را وارد مناطق اشغالی استان ادلب کرد.