ناگفته های شمخانی از تحولات سیاسی و امنیتی چند ماه گذشته

گروه سیاسی الف،   3981122116

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: در پیامی از تحولات سیاسی و امنیتی چند ماه گذشته کشور گفت.

 ناگفته های شمخانی از تحولات سیاسی و امنیتی چند ماه گذشته

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با ارسال پیامی از ناگفته های چند ماه گذشته نوشت.

او خاطرنشان کرد:ملت سرافراز ایران در طول ۴۱ سال گذشته نشان داده است که با تاسی به فرهنگ مقاومت و شهادت از استقلال بی نظیر خود پاسداری خواهدکرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی  عنوان کرد: شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی نماد روشنی از اراده مردم ایران در پایداری از خط مقاومت تا سرحد شهادت است.

شمخانی افزود: رخدادها و تحولات چند ماه گذشته بخش منحصربفردی از تاریخ انقلاب اسلامی است.

 او ادامه داد: گفتنی های بسیار مهمی در مورد دلایل شکل گیری بحرانهای اخیر و همچنین مبانی تصمیمات راهبردی اتخاذ شده برای مواجهه با تهدیدات بی سابقه ای که کیان کشور و آینده انقلاب اسلامی و محور مقاومت را هدف گرفته بود وجود دارد که در زمان مناسب به صورت مشروح به مردم نجیب و قدرشناس کشورمان اطلاع رسانی خواهد شد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت:برنامه سیاستگذاران کم خرد آمریکا این بودکه با ترور سردار سلیمانی جمهوری اسلامی و ساختار تصمیم گیری آن را با استفاده از "دکترین شوک و بهت"در "وضعیت روانی فوق العاده" قرار داده و "اشتباه در محاسبه" شرایط و تصمیم گیری را به ما تحمیل کنند.

شمخانی گفت: بدون شک آمریکا به دلیل محاسبات غلط، هرگز فکر نمی کرد که جمهوری اسلامی با عبور از وضعیت روانی فوق العاده، دوگانه جعلی" جنگ یا تسلیم" را باطل کند و تصمیم نهایی را بر اساس "درک واقعی از توان متزلزل آمریکا" اتخاذ نماید و اقدام به "پاسخگویی کوبنده" کند.

او ادامه داد: ایران با اتخاذ تصمیم راهبردی در خصوص حمله موشکی به نماد اقتدار نظامی امریکا در عراق ،ابهت پوشالی واشنگتن را فرو ریخت و نقطه عطفی در روند فرار نظامیان امریکا از عراق و سپس منطقه رقم زد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی  عنوان کرد:اصلی ترین پشتوانه نظام تصمیم گیری کشور در امور راهبردی را حمایت و مشارکت مردمی عنوان کرد و‌گفت: معجزه حضور حماسی آحاد ملت ایران در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی و دفاعی هیچگونه تردیدی برای ایستادگی در برابر زورگویی و زیاده خواهی دشمنان باقی نمی گذارد.