متقاضیان اقدام ملی مسکن چه روزهایی به بنیاد مسکن مراجعه کنند؟

گروه اقتصادی الف،   3981122060

متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن به منظور سهولت در روند ثبت‌نام باید در زمان های مشخص به بنیاد مسکن مراجعه کنند.

 
به گزارش میزان، ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن با هدف خانه دار کردن اقشار کم درآمد از آبان ماه ۹۸ کلید خورد. در این طرح قرار است ۴۰۰ هزار واحد مسکونی تا سال ۱۴۰۰ به متقاضیان واجد شرایط تحویل داده شود.
 
باتوجه به تعداد متقاضیان بالای طرح افرادی که شرایط لازم را نداشتند پیامکی مبنی بر تکمیل مدارک دریافت نکردند.
 
 در این بین متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن در شهر‌های جدید و همچنین در شهر‌های بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت که پیامک پذیرش اولیه را دریافت کرده‌اند برای تکمیل مدارک باید به محل‌های اعلام شده مراجعه کنند.
 
در این بین متقاضیان باید مدارک لازم برای تکمیل پرونده خود شامل اصل و فایل اسکن از تمامی صفحات شناسنامه متقاضی و افراد تحت‌تکفل، اصل و فایل اسکن از اصل مدارک ملی متقاضی و افراد تحت‌تکفل، اصل و فایل اسکن از اصل گواهی کفالت (سرپرستی) در صورت ضرورت، اصل و فایل اسکن از اصل گواهی سابقه سکونت در پنج سال اخیر که شامل گواهی اشتغال به کار، گواهی تحصیلی فرزندان و سابقه بیمه، و همچنین تعهدنامه محضری مبنی بر دارابودن شرایط را همراه خود داشته باشند.
 
لازم به ذکر است که مدارک اعلام شده باید با فرمت JPG با حجم K ۲۰۰ اسکن و تحویل داده شود.
 
 براساس اعلام معاونت مسکن و ساختمان در طرح اقدام ملی که درسایر شهر‌ها ثبت‌نام کرده‌اند، پس از دریافت پیام کوتاه از طرف بنیاد مسکن جهت بارگذاری مدارک در سامانه و حضور در شعب بنیاد مسکن شهر محل تقاضا دعوت خواهند شد.

جزییات محل‌ و ساعات مراجعه متقاضیان 

متقاضیان مسکن در طرح اقدام ملی که در سایر شهر‌ها ثبت‌نام کرده‌اند، به منظور سهولت در روند ثبت‌نام و جلوگیری از ازدحام بر اساس گروه‌بندی و تاریخ‌های مندرج در جدول زیر با ارسال پیام کوتاه از طرف بنیاد مسکن برای حضور در شعب بنیاد شهر محل تقاضا دعوت خواهند شد.
 
زمان مراجعه متقاضیان اقدام ملی به بنیاد مسکن
گفتنی است بنیاد مسکن وظیفه انجام ثبت نام متقاضیان مسکن ملی را بر عهده دارد و از روز ۲۱ بهمن ماه ارسال پیامک را آغاز کرده تا متقاضیان در گروه‌های ده‌گانه به شعب بنیاد مسکن شهر محل تقاضا مراجعه کنند.