تایید دو هزار نفر دیگر از کاندیداهای مجلس

گروه سیاسی الف،   3981121113 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر کشور گفت: آمار تأیید شدگان کاندیداهای مجلس شورای اسلامی از ۵ هزار و ۱۰۰ نفر به بیش از ۷ هزار و ۱۰۰ نفر تا دیروز افزایش یافتند، طبق این آمار بیش از ۲ هزار نفر دیگر از کاندیداها توسط شورای نگهبان تأیید شدند.

تایید دو هزار نفر دیگر از کاندیداهای مجلس

به گزارش فارس، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور، در حاشیه بازدید از مجموعه دارویی سیناژن واقع در سیمین دشت فردیس که ظهر امروز انجام شد، در جمع خبرنگاران، تلاش مجموعه سیناژن را در جهت رفع نیازهای دارویی کشور لذت‌بخش و شایسته تقدیر دانست و گفت: این مجموعه با تکیه‌بر دانش و تخصص نیروهای با انگیزه، همچنین با تکیه‌بر داشته‌های موجود، در صادرات و تأمین بازار داخلی موفق هستند؛ این نیروها از سرمایه‌های کشور به‌شمار می‌روند که باید کمک کنیم تا این واحدهای تولیدی با رفع موانع موجود گسترش یابند.

وزیر کشور در بخش دیگری در پاسخ به سؤال خبرنگاران در خصوص انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گفت: مراحل اجرا به خوبی پیش می‌رود و شورای نگهبان با تجدید نظر در آرای هیأت‌های نظارت امکان شرکت افراد بیشتری را در انتخابات محقق کرده است و آمار تأیید شدگان از 5 هزار و 100 نفر به بیش از  7 هزار و 100 نفر تا دیروز  افزایش یافتند.

وی با بیان اینکه افزوده شدن بیش از دو هزار نفر به کاندیداها امکان رقابت را بالا می‌برد، افزود: از طریق تعامل با شورای نگهبان مسیر نظارت و اجرا  به خوبی طی خواهد شد.

رحمانی فضلی با تأکید بر اهمیت مشارکت مردم در انتخابات، گفت: انتخابات تعیین سرنوشت است و موضوع دموکراسی، مردمسالاری دینی و مشارکت مردم در سرنوشت خود، از عطیه‌های خداوندی است که به لطف شهدا و امام شهدا محقق شده و باید قدردان آن باشیم. 

وی  حق مشارکت ملت در سرنوشت خود را بسیار ارزشمند دانست و یاد آور شد: تا سال 57 مردم نقش موثری در سرنوشت خود نداشتند و با پیروزی انقلاب اسلامی این امر میسر شد. در شرایط کنونی با توجه به هجمه‌های دشمنان در کمرنگ کردن نقش مردم در انتخابات، باید تلاش کنیم تا انتخابات با حضور گسترده مردم و با شکوه بیشتری برگزار شود. 

وزیر کشور با اشاره به  ایرادات موجود در قانون انتخابات، گفت: این ایرادات در بخش اجرایی انتخابات از طریق وزارت کشور بررسی و طی لایحه ای به مجلس ارائه شده که پس از تصویب مرتفع خواهد شد.