آمارهایی جالب از اختلاف طبقاتی در آمریکا

گروه اقتصادی الف،   3981121063

ثروت یک درصد ثروتمند جامعه آمریکا از ۵۶ تریلیون دلار عبور کرده است!

آمارهایی جالب از اختلاف طبقاتی در آمریکا

به گزارش ایسنا به نقل از سی ان بی سی، رشد اقتصادی آمریکا در سال ۲۰۱۹ به زیر سه درصد رسید و استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا نیز در گفت‌وگویی از احتمال تداوم باقی ماندن رشد اقتصادی این کشور در سطح زیر سه درصد در سال ۲۰۲۰ خبر داد. اگر چه از زمان پشت سر گذاشتن رشد منفی هشت درصدی سه ماهه چهارم سال ۲۰۰۸، رشد اقتصادی آمریکا تنها در چهار فصل منفی بوده است اما همه مردم این کشور به طور مساوی از رشد اقتصادی این کشور بهره‌مند نشده اند.

در حال حاضر بیش از ۳۶ میلیون و ۵۰۰ هزار آمریکایی در فقر زندگی می‌کنند و این در حالی است که شمار میلیونرها تنها اندکی با سطح ۱۸ میلیون نفر فاصله دارد و به ۱۷ میلیون و ۹۲۶ هزار نفر رسیده است. از جمعیت ۳۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفری آمریکا که در فقر زندگی می‌کنند حدود ۳۰ میلیون نفر محتاج دریافت کمک های غذایی و دولتی هستند و این در حالی است که ثروت یک درصد ثروتمند جامعه آمریکا از ۵۶ تریلیون دلار عبور کرده و به ۵۰۶ تریلیون و ۳۰۵ میلیارد دلار رسیده است.

تا پایان ماه ژانویه خانوارهای آمریکایی در مجموع ۱۱۴ تریلیون دلار دارایی در اختیار داشته‌اند اما توزیع نامتوازن دارایی ها باعث شده است تا بیش از ۷۰۰ هزار خانوار آمریکایی از نظر دارایی ورشکسته تلقی شوند. تعداد بی خانمان‌ها نیز درآمریکا از ۵۵۴ هزار نفر عبور کرده است.

در حال حاضر سه نفر از چهار فرد ثروتمند جهان آمریکایی هستند: جف بزوس، مدیرعامل و بنیان‌گذار آمازون اکنون ثروتمندترین فرد در جهان و آمریکا است و بیل گیتس و وارن بافت نیز پس از برنارد آرنو فرانسوی در تعقیب وی هستند.

ارزیابی داده های فدرال رزرو توسط بلومبرگ نشان می دهد که طی ماه های اخیر و برای نخستین بار، میزان ثروت یک درصد ثروتمند جامعه آمریکا با کل ثروت طبقه متوسط برابر شده است.