نوری‌المالکی: ملت ایران و عراق در کنار هم بر داعش چیره شدند

گروه جهان الف،   3981121027

دبیرکل حزب الدعوه عراق در جشن پیروزی انقلاب اسلامی و آیین چهلم شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس گفت: ملت‌های ایران و عراق در کنار هم و با همکاری یکدیگر بر تروریست های داعش چیره شدند.

به گزارش ایرنا، «نوری المالکی» روز یکشنبه در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد اظهار کرد که ملت عراق با اندیشه ها و  باورهای جمهوری اسلامی ایران هماهنگ و متحد شد و بر پایه همین باورها بود که تروریسم داعش را شکست داد.

وی ادامه داد که پیروزی انقلاب اسلامی ایران ایده و مفهوم امت اسلامی و روح مقاومت را در ملت های مسلمان و منطقه زنده کرد.

دبیرکل حزب الدعوه عراق افزود که امروز به مدد اندیشه ها و باورهای انقلاب اسلامی جبهه مقاومت در منطقه و از عراق گرفته تا سوریه، یمن و لبنان به رشد و بالندگی رسیده و پوزه استکبار و صهیونیست ها را به خاک ذلت نشانده است.

المالکی توضیح داد که پیروزی انقلاب اسلامی معجزه ای الهی بود که رخ داد زیرا خیلی‌ها در آن زمان فکر نمی‌کردند این رویداد مهم به ثمر بنشیند.

وی با اشاره به شهادت سرداران مقاومت تاکید کرد که ما فرقه‌گرایی را نابود کردیم در حالی که ما را به آن متهم کردند، ما فرماندهان شهید سردار سلیمانی و ابومهندس را از دست دادیم اما مکتب جهاد و شهادت را از دست ندادیم.

دبیرکل حزب الدعوه عراق گفت که دشمنی شدید استکبار جهانی با جمهوری اسلامی ایران موضوع عجیبی نیست زیرا امام راحل در جشن پیروزی انقلاب سفارت رژیم صهیونیستی را بست و سفارت فلسطین را جایگزین آن کرد.

رییس جمعیت علمای اسلامی عراق نیز در این آیین گفت که جمهوری اسلامی ایران نخستین کشوری بود که مانند برادر در کنار ملت عراق ایستاد و به پایان فتنه های موجود از جمله داعش کمک کرد.

«خالد الملا» انقلاب اسلامی ایران را مردمی ترین انقلاب جهان توصیف و بیان کرد که جمهوری اسلامی ایران امروز با اقتدار تکیه گاه مسلمانان و آزادیخواهان جهان است.