وزیر دفاع: اُورهال ده‌ها بالگرد توسط متخصصان داخلی انجام شده است

گروه سیاسی الف،   3981120092

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: امروز شاهد الحاق مجدد ده‌ها فروند بالگردهای باز آماد شده (اورهال شده) در هوانیروز قهرمان ارتش جمهوری اسلامی ایران هستیم و این یک کار کاملاً پیچیده و فنی است که توسط متخصصان داخلی انجام شده است.

وزیر دفاع: اُورهال ده‌ها بالگرد توسط متخصصان داخلی انجام شده است

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ "امیر حاتمی" امروز (یکشنبه-۲۰ بهمن) در بازدید از نمایش قدرت بالگردی پایگاه چهارم پشتیبانی هوانیروز اصفهان، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: فرا رسیدن دهه فجر را به مردم ایران تبریک می‌گویم و خدا را شاکریم که در این ایام مبارک شاهد الحاق مجدد ده‌ها فروند بالگردهای باز آماد شده (اورهال شده) در هوانیروز قهرمان ارتش جمهوری اسلامی ایران هستیم و این یک کار کاملاً پیچیده و فنی است که در اختیار کشورهای محدودی از جمله ایران آن هم با پشتیبانی تولیدکنندگان اصلی است.

وی افزود: این شکل باز آماد شده که همکاران ما در سازمان صنایع  هوایی و شرکت "پنها" انجام داده‌اند، مختص به جمهوری اسلامی ایران است به طوری که این دستاورد بزرگ بدون دریافت هیچ قطعه‌ای و با اتکا به توانمندی‌های داخلی و شرکت‌های مختلف و دانشگاه‌های مرتبط انجام شده و امروز می‌توانیم بالگردهای موجودمان را که سرمایه قابل توجهی برای کشور است با هزینه کم و نصف هزینه‌هایی که در دنیا صرف می‌شود و با صرفه جویی قابل توجهی بازآماد و در کنار این کار بالگردها را به تجهیزات جدید مجهز کنیم و در اختیار نیروی زمینی و هوانیروز قهرمان قرار دهیم تا در خطِ استفاده قرار گیرند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، تصریح کرد: هوانیروز یک یگان بسیار شناخته شده و خوش‌نام برای مردم است. از روز آغاز دفاع مقدس شهید وطن پور، کشوری و شیرودی و ده‌ها شهید دیگر در ذهن و خاطره مردم عزیزمان هستند و در حوادث طبیعی نخستین یگانی هستند که به کمک مردم حادثه دیده می‌شتابند.

حاتمی خاطرنشان کرد: بازآماد ده‌ها بالگرد توسط سازمان صنایع هوایی در اصفهان، مسجد سلیمان، تهران، قزوین، کرمان و کرمانشاه انجام شده و امروز در اختیار پایگاه‌های هوانیروز قرار می‌گیرند. برای مجموعه هوایی کشور هزاران قطعه توسط متخصصان داخلی تولید می‌شود.