قیس خزعلی: دلیل تعویق عملیات مقاومت فشارهای سیاسی است

گروه جهان الف،   3981120025

قیس خزعلی در اظهاراتی جدید اعلام کرد: راهکار پاسخ نظامی به نیروهای آمریکایی در عراق همچنان به قوت خود باقی است.

قیس خزعلی: دلیل تعویق عملیات مقاومت فشارهای سیاسی است

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، قیس خزعلی، دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق در گفت‌وگو با تلویزیون العهد اظهار کرد: دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا از تمام خطوط در عراق عبور کرده و ترور قاسم سلیمانی، فرمانده سابق سپاه قدس و ابومهدی المهندس،‌ نایب رئیس حشد شعبی جنایتی بزرگ بود.

الخزعلی اضافه کرد، عملیات مقاومت علیه پایگاه‌های نظامی آمریکایی در عراق با اعمال فشار شخصیت‌های سیاسی این کشور در راس آنها هادی العامری (رئیس سازمان بدر) و مقتدی صدر (رهبر جریان صدر) به تعویق افتاد.

دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق با اشاره به اینکه تصمیم خروج نیروهای آمریکایی در وهله اول یک تصمیم شعیی است، ادامه داد: راهکار مقاومت بعد از مخالفت دولت آمریکا برای بیرون کشیدن نیروهاش از عراق مطرح می‌شود و این حق گروه‌های مقاومت است.

الخزعلی گفت: هرگز از نیروهای حشد شعبی و نیروهای عراقی در مقاومت علیه نیروهای آمریکایی استفاده نخواهد شد و نیروهای مقاومت نیازی به حشد شعبی در صورتیکه تصمیم بگیرند، ندارند.

دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق تاکید کرد: وضعیت گروه‌های مقاومت در حال حاضر به لحاظ کمی و کیفی بسیار قوی است و تعداد نیروهای ما به ده‌ها هزار تن می‌رسد و توانمندی‌های موشک‌های ما علاوه بر تجهیزات دیگر بسیار بالاست.

خزعلی همچنین تصریح کرد: هدف گرفتن ساختمان سفارت آمریکا چالشی برای دولت عراق به وجود آورد و بهانه دست طرف آمریکایی برای حمایت از آن داد ما وجود نظامی آمریکایی در پایگاه‌های نظامی را در حال حاضر هدف می‌گیریم اگر دولت آمریکا اموال عراق را بلوکه کند منافع اقتصادی آمریکا را هدف قرار خواهیم داد.

دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق با بیان اینکه خروج مربیان و کادر فنی نیروهای خارجی و ناتو از عراق را تایید نمی‌کند ‌در عین حال گفت: ما نمی‌خواهیم مستشاران نظامی آمریکایی در عراق باشند و نیازی به حضور زمینی و هوایی آمریکا در خاک عراق نداریم.

این مقام شیعه عراق در پایان اظهارات خود یادآور شد: ما خواهان خروج فوری نیروهای آمریکایی از عراق هستیم و این شرط ما به نخست وزیر جدید است، او باید خواسته ملت را پاسخ دهد تصمیم مقاومت منحصر به گروه‌های شیعه نیست ما گروه‌های سنی در استان‌های صلاح‌الدین، الانبار و موصل داریم که برای مخالفت و مقاومت در برابر اشغالگری آمریکا در خاک عراق در حالت آماده باش هستند.