در انتخاب تورهای نوروزی به چه نکاتی باید توجه کنیم

گزارش بازرگانی،   3981119137

با توجه به نزدیک شدن فصل بهار و شروع مسافرت های نوروزی احتمالا بسیاری از شما دوست دارید که از کشور خارج شده و تجربه حضور در یک سرزمین جدید را داشته باشید، اینترنت حالا تبدیل شده است به محیطی متنوع برای انتخاب هر چیز و کسب دانش، در صورتی که نیاز دارید یک تور مسافرتی انتخاب کنید وب سایت های زیادی هستند که به شما راهنمایی های زیادی را شرح داده و می توانید با بهره گیری از آن ها در نهایت تور مورد نظر خود را رزرو کرده و پرداخت را نیز حتی آنلاین انجام دهید.

اگر یک جستجو ساده در اینترنت انجام دهید پیشنهادات زیادی برای تورهای نوروزی خواهید داشت ، از تور امارات و تور استانبول گرفته تا مسافرت های خارج از محدوده اسیا و کشور های اروپایی، مثل تور کانادا و تور آفریقا، که البته با توجه به بودجه در نظر گرفته می توانید یکی از آن ها را برگزینید.

نخستین فاکتور هزینه ای است که از شما دریافت می شود تا در این تور و برنامه هایش حضور داشته باشید، به هر حال سفر به کشور دیگر نیاز به بررسی های خاص خود دارد، این که مسئولیت تور در حین حضور شما چگونه است، آن ها چه امکاناتی را برای شما فراهم می کنند و موارد این چنینی. این که شما به چه آب و هوایی علاقه دارید و دوست دارید سفر شما چگونه بگذرد نیز موارد بسیار مهمی خواهند بود.

راهنمای تور های نوروزی 99

سفر در نوروز قطعا پیشنهادات زیادی را می تواند برای شرکت های مسافربری خلق کند، این که از تعطیلات عید خسته شده اید و می خواهید روز های هیجان انگیزی را بگذرانید، باید به این موضوع دقت کنید که اولین فاکتور باید کیفیت باشد.

چون شما صرفا با صرفه جویی در هزینه ها نمی توانید یک انتخاب عالی داشته باشید، ترکیه یکی از کشور هایی است که شما برای سفر به آن دردسری پیش و رو ندارید و نباید کار خاصی انجام دهید، تور استانبول، تور های نوروزی آنتالیا و... قطعا هم از نظر هزینه برای شما به صرفه هستند و هم می توانند پیشنهادات عالی برای کسانی باشند که می خواهند اولین سفر خود را به خارج از کشور تجربه کنند.

اگر به زبان ترکی مسلط نیستید باید شرکتی را انتخاب کنید که یک راهنمای تور با شما اعزام خواهد کرد که در هر شرایط خدمات خوبی ارائه دهد. این مورد در بسیاری از موارد موجب نارضایتی مشتریان می شود و به طور مثال اگر می خواهید به خرید و یا یک گشت و گذار کوچک در سطح شهر بروید، برای شما این موضوع کاملا جدی است.

راهنمای انتخاب تور امارات و استانبول

کشور های عربی نیز جاذبه های گردشگری خاص خود را دارند، تور های شهری صحرایی، کشتی و همینطور حضور در پارک های آبی پیشنهاد های ویژه ای است که در دسترس مشتریان قرار می گیرد، به هر حال لذت بخش ترین اتفاق برای هر کسی این است که تجربه های جذاب و بی نظیری از سفر خود داشته باشد، راه های دیگری نیز برای لذت بردن حداکثری از سفر وجود دارد، این که شما از تور های چند کشوری استفاده کنید. یعنی مقصد تنها یک کشور نبوده و احتمالا به شهر های مختلف آن نیز سفر می کنید. اگر در اینترنت به دنبال این تورها می گردید می توانید از کلید واژه تورهای ترکیبی استفاده کنید.





این که پرواز شما به صورت چارتر، زمینی و یا دریایی خواهد بود نیز قطعا مهم است، چون هم برای شما راحتی به همراه خواهد داشت و هم ممکن است هزینه بیشتری صرف کنید که خوشایند برای بسیاری نیست.

در انتخاب تور علاوه بر مدنظر داشتن قیمت جزئیات برنامه سفر را به‌خوبی در نظر بگیرد. باید نوع هتل، خطوط پروازی را بررسی کنید. به خاطر داشته باشید عموماً تورهای نوروزی برنامه‌ی متراکمی دارند چراکه برنامه ریزان تور سعی دارند جاذبه‌های مهم شهرها را در برنامه تور بگنجانند که عموماً موجب نارضایتی مسافران قرار می‌گیرند.

تور کانادا و دریافت ویزا کانادا

مسافرت به کانادا نیز ایده جالبی است، البته شما نیاز به دریافت ویزا کانادا خواهید داشت. چند مسئله دیگر نیز وجود دارد که آن ها را ذکر می کنیم.

شرایط آب و هوایی و دما در شهرهای مختلف کانادا تفاوت بسیاری دارد. بنابراین حتما قبل از سفر درباره آب و هوای مقصد خود تحقیق کنید. به طور مثال سفر به ونکوور در زمستان با سفر به وینیپگ شرایط کاملا متفاوتی دارد. لوازم ضروری برای آب و هوای زمستانی (بدون در نظر گرفتن این که مقصد شما کجا است) شامل چکمه های برفی جنس خوب، لباس های پشمی و کاپشن ضد آب می شود.

مهم نیست که کشور مقصدتان کجا است. به همراه داشتن بیمه مسافرتی همیشه مهم است. اما هنگام سفر به کانادا اهمیت آن چند برابر می شود. چرا که بسیاری برای اسکی و اسنو برد به این جا می آیند که یک ماجراجویی پرخطر است. فقط لازم است که بدانید شرکت های بیمه معمولا برای حوادث اسکی پوشش های متفاوتی دارند و قبل از خرید بیمه این موضوع را به آن ها متذکر شوید.

البته این بستگی به امکانات تور شما خواهد داشت و در تمامی موارد یکسان نیست.

شناسایی بهترین شرکت تور مسافرتی

همان طور که پیش از این گفتیم، استفاده از تورهای مسافرتی می‌تواند برای کسانی که برای اولین بار به جایی سفر می‌کنند و مدیریت زمان و هزینه‌ها برایشان دشوار است، انتخاب خوبی باشد؛ همچنین برای کسانی که مستقل سفر می‌کنند، اما برای انجام فعالیت‌های تفریحی مختلف نیازمند تجهیزات و راهنما هستند. اما در این میان، انتخاب یک تور خوب از میان پیشنهادات متفاوتی که در سایت‌ها و مجلات و رسانه‌های مختلف به شما عرضه می‌شود، بسیار حائز اهمیت است.

همه روزه در رفت‌وآمد‌های روزانه‌ی خود در کوچه و خیابان یا گشت‌و‌گذار در وب، با تعداد زیادی از آژانس‌های ارائه‌دهنده‌ی خدمات مسافرتی روبه‌رو می‌شویم.

شاید در نگاه اول، تمام آژانس‌های مسافرتی یکسان به نظر برسند، اما بد نیست بدانيد در این صنف، تقسیم‌بندی‌های خاصی وجود دارد و یک آژانس مسافرتی تنها می‌تواند در محدوده‌ی مجوزی که برایش صادر شده به شما خدمات ارائه کند.

برخی از آژانس‌‌های مسافرتی، تنها فروشنده‌ی‌ بلیت هستند که به دو دسته‌ی نماینده‌‌ی مستقیم هواپیمایی مورد نظر و آژانس واسطه تقسیم می‌شوند. برخی دیگر از آژانس‌ها علاوه بر فروش بلیت، خدمات تور را نیز ارائه می‌دهند. این آژانس‌ها نیز به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ آژانس‌هایی که خود برگزار‌کننده‌ی تور هستند و آنهايی که واسطه‌‌ی فروش تور و نماینده‌ی یک آژانس داخلی دیگر هستند.

مقایسه آژانس های مسافرتی

برای انتخاب تور باید به سابقه و شهرت شرکت برگزار کننده توجه کنید. هر چند ممکن است این شرکت‌ها به همان خوبی که ادعا می کنند، نباشند.

همیشه بزرگ‌ترین و گران‌ترین آژانس‌ها لزوما بهترین انتخاب نیستند. گاهی شرکت‌های کوچک نیز خدمات خوب با قیمت مناسبی ارائه می کنند. در این زمینه می توانید از تجربیات سایر افراد کمک بگیرید. بهترین کار این است که با دوستان و آشنایان خود يا افرادی که سابقه‌ی این دست مسافرت‌ها و استفاده از این تورها را دارند مشورت کنید و آژانس مناسبی را انتخاب کنید.

در برخی تورها، شما به اندازه‌ی هزینه‌ای که می‌پردازید، خدمات دریافت نمی‌کنید. ممکن است برخی از شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی تور هزینه‌های زیادی از شما بگیرند. درباره‌ی اینکه این هزینه‌ها صرف چه خدماتی می‌شود پرس‌و‌جو کنید و اطمینان حاصل کنید که به اندازه‌ی مبلغی که می‌پردازید، خدمات مناسبی دریافت می‌کنید. همچنین درباره‌ی هزینه‌هایی که ممکن است در طول سفر از شما درخواست شود، سوال کنید.

اطمینان حاصل کنید که آژانس مورد نظر از راهنمای تور مجرب و مطلع استفاده می‌کند. یک راهنمای خوب باید کاملا به زبان مقصد تسلط داشته باشد، در سفر و گردشگری به اندازه‌ی کافی باتجربه باشد و مهارت کافی را در زمینه‌ی کمک های اولیه و مدیریت زمان و گروه کسب کرده باشد.

آژانس مسافرتی بکتاش سیر گشت علاوه بر ارائه خدمات تور های آسیایی، اروپایی و تور کانادا، تمامی مجوزها برای فروش بلیط و خدمات توریستی را دارا می باشد. از این رو این آژانس می تواند مشاور سفر خوبی برای شما در سفرهای نوروزی باشد.