گزارش اختصاصی الف؛ آخرین تحولات میدانی شمال سوریه؛ تروریست‌ها در آستانه قیچی شدن در جنوب غرب استان حلب + نقشه میدانی

گروه جهان الف،   3981119091 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

از شهرک تازه آزاد شده «تل طوقان» در جنوب شرق ادلب خبر می‌رسد، نیروهای ارتش ترکیه ایستگاه مراقبتی خود را در این محور تخلیه و به سمت مناطق تحت اشغال گروهک های تروریستی عقب نشینی کردند. خبرها از محور جنوب غرب حلب نیز حاکیست، رزمندگان جبهه مقاومت پس از تثبیت مواضع در شهرک های «خلصه و قلعجیه»، عملیات جدید و گسترده‌ای را علیه عناصر تروریستی ترتیب دادند.

آخرین تحولات میدانی شمال سوریه؛ تروریست‌ها در آستانه قیچی شدن در جنوب غرب استان حلب + نقشه میدانی

به گزارش گروه بین‌الملل الف، روز جمعه (هجدهم بهمن ماه) نیروهای ارتش سوریه پس از پاکسازی کامل و تثبیت مواضع در شهر مهم و راهبردی سراقب و مناطق حومه، عملیات جدیدی را علیه گروهک های تروریستی آغاز کردند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای سوری حملات گسترده ای را علیه عناصر تروریستی در محورهای شرقی استان ادلب و نزدیک مناطق مرزی استان حلب انجام دادند و موفق شدند چندین شهرک را به کنترل دربیاورند.

به گفته منابع میدانی، شهرک های « ابلا، اعجاز، الضاهریه، الثریا، کراتین» به همراه ارتفاعات « التباریز، محریم، خواری» مناطقی به شمار می آیند که در مرحله نخست عملیات روز گذشته از اشغال تروریست ها خارج و پاکسازی شدند.

نیروهای سوری پس از تثبیت مواضع در مناطق تازه آزاد شده عملیات را علیه گروهک های تروریستی ادامه دادند و توانستند از مرزهای استان ادلب عبور کنند و شهرک های « حویر، آباد و خواریم» را در جنوب غرب استان حلب آزاد و امن کنند.

با پاکسازی های که در این محورها صورت گرفت، امنیت شهر « سراقب» از محور شمالی و شمال شرقی به طور کامل تامین شد و همچنین جاده « سراقب - ابوالظهور» و بخش دیگری از اتوبان بین المللی « دمشق - حلب» امن شد.

به نظر می رسد، نیروهای ارتش سوریه عملیات را محور شهر تازه آزاد شده « سراقب» به سمت شمال علیه گروهک های تروریستی ادامه دهند و پاکسازی شهرک های « سرمین، طلیحه، جب کاس، بنش، را به همراه فرودگاه نظامی « تفتناز» در شمال شرق استان ادلب دستور کار قرار خواهند داد.

از شهرک تازه آزاد شده « تل طوقان» در جنوب شرق استان ادلب خبر می رسد، نیروهای ارتش ترکیه ایستگاه مراقبتی خود را در این محور تخلیه کرده اند و به سمت مناطق تحت اشغال گروهک های تروریستی عقب نشینی کردند.

خبرها از محور جنوب غرب استان حلب نیز حاکیست، رزمندگان جبهه مقاومت پس از تثبیت مواضع در شهرک های « خلصه و قلعجیه»، عملیات جدید و گسترده ای را از عصر روز گذشته علیه عناصر تروریستی ترتیب دادند.

به گزارش گروه بین الملل الف، نیروهای سوری حملاتی را از این دو شهرک تازه پاکسازی شده به سمت محور جنوب انجام دادند و پس از درگیری های سنگین توانستند شهرک های « زیتان و برنه» را از اشغال تروریست ها خارج کنند و به کنترل دربیاورند.

نیروهای ارتش سوریه با پاکسازی شهرک های « زیتان و برنه» به ورودی شهرک و ارتفاع « العیس» رسیدند؛ مقصدی بعدی رزمندگان جبهه مقاومت در محور جنوب غربی استان حلب شهرک های « برقومه، تل حدیه، مریوده، تل ممو، تل باجر، بانص، مکحله و العیس» خواهد بود.

به گزارش گروه بین الملل گروه الف، در حال حاضر، فاصله رزمندگان جبهه مقاومت در شهرک « برنه» با نیروهای ارتش سوریه در محور شهرک « آباد» در جنوب غرب استان حلب حدود 12 کیلومتر است.

برخی گزارش ها حاکیست، با پیشروی همزمان رزمندگان جبهه مقاومت و نیروهای ارتش سوریه در جنوب غرب استان حلب، تروریست ها مناطق اشغالی را در حدفاصل شهرهای « برنه و آباد» تخلیه کرده اند و به سمت مناطق شمال و شمال غرب بزرگراه « حلب - دمشق» متواری شدند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت از صبح روز گذشته (جمعه هجدهم بهمن ماه) تا پیش از ظهر روز جمعه مساحت 100 کیلومتر مربعی را در استان های ادلب و حلب از اشغال تروریست ها خارج و پاکسازی کردند.