فرمانده ناجا: شرایط امروز پیچده‌تر از دهه اول انقلاب است

گروه اجتماعی الف،   3981119088

فرمانده نیروی انتظامی گفت: در گام دوم انقلاب اسلامی باید محکم و قوی برای عزت روزافزون کشور پیش رفت، امروز شرایط پیچده تر از دهه اول انقلاب است، هر چند در آغازین روزهای شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی فتنه ها و توطئه های دشمنان را پشت سر گذاشتیم؛ اما امروز توطئه های پیچیده تری برای ما طرح ریزی می کنند و باید هوشیار و هوشمند باشیم و بار دیگر دشمنان این نظام را ناکام و ناامید بگذاریم.

فرمانده ناجا: شرایط امروز پیچده‌تر از دهه اول انقلاب است

به گزارش الف به نقل از سایت پلیس، سردار حسین اشتری در هفتمین یادواره شهدای دانشگاه علوم انتظامی امین، گفت: بر روح بلند و ملکوتی امام خمینی (ره) و ارواح پاک و مطهر شهیدان دوران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافعان حریم و حرم، شهیدان عرصه نیروی انتظامی درود و رحمت می‌فرستیم و برای مقام معظم رهبری آرزوی طول عمر توأم با سلامتی داریم .

وی با تسلیت فرا رسیدن ایام رحلت حضرت ام البنین، افزود: برای رزمندگان اسلام و انقلاب همواره آرزوی توفیق و سربلندی داریم و یاد و خاطره شهدای جبهه مقاومت به ویژه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، مجاهد شهید ابومهدی المهندس و سایر  همراهانش را گرامی می‌داریم.

اشتری ادامه داد: شهادت همکاران عزیزمان در دوران دفاع مقدس و پس از آن در جریان انجام ماموریت‌ها، عزت و افتخاری برای ناجا است؛ نیروی انتظامی بیش از 13 هزار شهید و بیش از 20 هزار جانباز تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

وی تصریح کرد: حدود هشت هزار شهید از شهدای ناجا در دوران دفاع مقدس و بیش از پنج هزار شهید در عرصه نظم و امنیت جان خود را فدا کرده اند تا برای مردم آرامش، آسایش و امنیت به ارمغان بیاورند؛ بسیاری از این عزیزان، در مقابله با اشرار، گروه های ضدانقلاب، قاچاقچیان و ... به شهادت رسیدند. تقدیم شهدای بسیاری در راه دفاع از امنیت و نظم کشور بیانگر این مهم است که نیروی عظیم انتظامی، این نهاد مقدس، با شهدا پیمان بسته و راه شهیدان را ادامه می‌دهد.

فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه افتخار، عزت و موفقیت های کشور را مدیون شهدا هستیم، خاطر نشان کرد: امروز، این محفل نورانی و معنوی باحضور خانواده معزز شهدا و جانبازان در مصلی دانشگاه علوم انتظامی برگزار می‌شود و قطعا برگزاری چنین مراسماتی بسیار تاثیرگذار و موثر است و باعث ارتقاء روحیه و فرهنگ ایثار و شهادت در بین جوانان و دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی امین و سایر سبزپوشان ناجا می شود.

اشتری با بیان اینکه برگزاری یادواره های شهدا و گرامی داشت یاد و خاطره آنان در سایر رده ها و پلیس های تخصصی ناجا نیز مرسوم است، افزود: قطعا برگزای چنین محفل های معنوی و نورانی برکات زیادی برای نیروی انتظامی و جامعه در پی دارد، همه ما باید راه و رسم شهدا را الگو قرار دهیم و از آنان پیروی کنیم.

فرمانده ناجا با اشاره به فرا رسیدن ایام الله فجر، ادامه داد: انقلاب شکوهمند اسلامی، با خون شهدا به پیروزی رسید و ما این انقلاب را به برکت رهبری امام خمینی (ره) و جانفشانی شهدا و پشتیبانی مردم داریم؛ مقام معظم رهبری نیز با رهنمودها و هدایت های داهیانه خود این انقلاب را به خوبی صیانت کردند و ما باید شاکر خداوند باشیم که در این مقطع زمانی در این سرزمین زندگی می‌کنیم.

وی با مرور تاریخ انقلاب اسلامی گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنان جنگ تحمیلی را بر ما تحمیل کردند و دیدیم و شاهد بودیم که تمام دنیا علیه ما به میدان آمد اما رزمندگان ما با کمترین امکانات و صرفا با توکل بر خداوند، پیروی از ولی فقیه و روحیه ایثار و شهادت توانستند پیروز میدان باشند. هر کجا در کشور به موفقیت رسیدیم مدیون و مرهون توسل بر ولایت پذیری، روحیه جهادی و شهادت طلبی بودیم و امروز همه شاهد هستند که عرصه های موفقیت را یکی پس از دیگری طی می کنیم؛ بنابراین باید این روحیه و فرهنگ را در کشور ترویج کنیم.

اشتری با بیان اینکه جوانان ما در دوران دفاع مقدس خوش درخشیدند و با توکل بر خدا و توسل بر روحیه شهادت طلبی پیروز شدند، یادآور شد: امروز صنعت دفاعی ما در دنیا بسیار قوی است و این دستاورد نتیجه توسل به روحیه جهادی و ایثار است؛ شهید "تهرانی مقدم" و همراهانش از همان روحیه تأسی گرفتند که به پیشرفت صنعت موشکی کشور منتج شد.

رییس پلیس کشور با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف خاطرنشان کرد: راه و منش رزمندگان دوران دفاع مقدس الگوی رزمندگان جبهه مقاومت نیز هست و امروز شاهدیم که روحیه رزمندگان دوران دفاع مقدس به فراتر از مرزها رسیده است به گونه‌ای که رزمندگان جبهه مقاومت در لبنان، سوریه ، عراق و ... از شهدای دوران دفاع مقدس و رزمندگان تأسی می‌گیرند.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: علمدار شهدای مقاومت، شهید بزرگوار و پرافتخار اسلام حاج قاسم سلیمانی نیز به شهدای دوران دفاع مقدس تأسی می کرد و همه مردم به این سردار انقلاب و اسلام افتخار کردند و این مهم را با حضور میلیونی در مراسم تشییع پیکر پاک شهید سلیمانی به نمایش گذاشتند.  همه ما باید از شهدا درس بگیریم؛ شهدا را الگو قرار دهیم و راهشان را با قوت و جدیت ادامه دهیم.

اشتری خطاب به دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی امین نیز گفت: شما عزیزانی که لباس خدمت به تن کرده اید باید بیش از پیش به زندگی و توصیه های شهدا توجه کنید. با مروری بر وصیت نامه شهدا در می یابیم که تبعیت از رهبری مهم ترین وصیت و تاکید شهدا بود؛ باید به این توصیه شهیدان توجه ویژه ای کنیم.

رییس پلیس کشور با اشاره به تشریف فرمایی مقام معظم رهبری همزمان با 26 شهریورماه سال 1396 به دانشگاه علوم انتظامی امین، خطاب به دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی امین و آحاد سبزپوشان ناجا تاکید کرد: باید منویات مقام معظم رهبری را مطالعه و به آنان جامه عمل بپوشانیم؛ هیچ ماموریتی بالاتر از تحقق انتظارات رهبری نداریم .

وی در ادامه تاکیدات به دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی امین خاطر نشان کرد: شما عزیزان همین که این لباس مقدس را برتن کرده اید و خود را آماده خدمت در اقصی نقاط کشور می کنید در مسیر تحقق انتظارات رهبری هستید؛ نیروهای پلیس از نقطه صفرمرزی تا مرکز، از دل روستاها تا شهرها مشغول خدمت به مردم هستند و این را بالاترین توفیق می دانند. بنابراین باید به گونه ای عمل و خدمت کنیم که انتظارات فرماندهی معزز کل قوا از نیروی انتظامی محقق شود.

وی با تاکید بر اینکه راه و مسیرمان؛ شفاف و روشن است و آن تبعیت از مقام معظم رهبری می باشد، تاکید کرد: راه و رسم شهدا را فراموش نکنید .

اشتری ادامه داد: در گام دوم انقلاب اسلامی باید محکم و قوی برای عزت روزافزون کشور پیش رفت، امروز شرایط پیچده تر از دهه اول انقلاب است، هر چند در آغازین روزهای شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی فتنه ها و توطئه های دشمنان را پشت سر گذاشتیم؛ اما امروز توطئه های پیچیده تری برای ما طرح ریزی می کنند و باید هوشیار و هوشمند باشیم و بار دیگر دشمنان این نظام را ناکام و ناامید بگذاریم.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی افتخار دارد حافظ ارزش های اسلامی، جان، مال و ناموس مردم باشد؛ تلاش برای تامین امنیت و ارتقاء آن بالاترین افتخار ما است، باید از این مسئولیت خوب پاسداری کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه شهید "سلیمانی" مصداق واقعی و بارز مجاهد فی سبیل الله است، تاکید کرد: ما نیز باید در مسیر تامین نظام و امنیت کشور شهدای جبهه مقاومت و سایر شهدا را الگو قرار دهیم و به معنای واقعی مجاهد فی سبیل الله باشیم.

وی با تشریح ویژگی های شهید سلیمانی تصریح کرد: اخلاص و ولایت مداری ویژگی بارز حاج قاسم سلیمانی بود؛ سپهبد شهید سلیمانی و نامش لرزه بر اندام آمریکائی ها می انداخت ولی چنین فرد قدرتمند و تاثیرگذاری، خودش را سرباز رهبری می دانست و مطیع امر رهبر بود؛ این ویژگی های شهید سلیمانی درس آموز است. ما نیز باید اخلاص داشته باشیم و ولایت مداریمان را در عمل ثابت کنیم.

وی خطاب به دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی امین گفت: آینده نیروی انتظامی در دستان شما عزیزان و جوانان است و ان شاء الله فرماندهان و مدیران آینده نیروی انتظامی از میان شما منتخب می شوند ، بنابراین تلاش کنید که با دست گرفتن از شهدا ، شرمنده آنان نباشیم.