وزیر بهداشت: کمبود دارو در کشور حداکثر یک‌سوم سال قبل است

گروه اجتماعی الف،   3981119029 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تا امروز نزدیک به ۳ میلیارد دلار دارو و تجهیزات پزشکی وارد کردیم که در هیچ کدام آمریکایی‌ها تسهیلاتی برای ما قائل نشدند.

به گزارش فارس، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صبح امروز در جمع خبرنگاران در ساری (استان مازندران) پاسخ به سؤالی در مورد ایجاد کانال جدید واردات دارو اظهار کرد: تا امروز نزدیک به ۳ میلیارد دلار دارو و تجهیزات پزشکی وارد کردیم.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها تسهیلاتی برای ما در این رابطه قائل نشدند برعکس تمام راه‌ها را با وجود دروغ بزرگ در رابطه با حمایت از دارو و تجهیزات پزشکی کاملا بستند، افزود: ولی ما با آگاهی از شیوه‌های مختلف و حمایت برخی توانستیم دارو و تجهیزات را وارد کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پرشکی عنوان کرد: امروز کمبود دارو در کشور حداکثر یک‌سوم سال قبل در همچین روزی است یعنی اگر این کانال هم نبود ما دارو می‌آوردیم و خواهیم آورد این کانال را هم نه آمریکایی‌ها بلکه با نشست مشترک در مجامع بین المللی با سوئیسی‌ها کمک کردند پیدا شده و در حال تست هستیم،  اگر موفق بود ادامه می‌دهیم اگر هم نبود واردات دارو و تجهیزات پزشکی را ما متوقف نخواهیم کرد.

نمکی میزان مطالبات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از بیمه‌ تأمین اجتماعی حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و  گفت: منتظر هستیم تا پایان سال طبق قولی که از مسؤولان تأمین اجتماعی گرفتیم میزان این بدهی‌ها به حداقل برسد.

وی در مورد آخرین وضعیت کرونا در کشور گفت: خوشبختانه با تدبیر همکاران و هیأت دولت تا این لحظه هیچ مورد مثبتی با آلودگی با ویروس کرونا در کشور گزارش نشده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: تعدادی از افراد در چند استان مشکوک بودند و  همه از چین آمده بودند آنها را تحت نظر قرار دادیم، خوشبختانه ۱۰۰ مورد مشکوکی که در بیمارستان‌ها ایزوله نگه داشتیم چند روز گذشته با تست‌های مکرر نتایج منفی شده است.

نمکی در رابطه با دانشجویانی که از چین آمدند، خاطرنشان کرد: این افراد در محل مناسبی پذیرانی شده و در قرنطینه و زیرنظر هستند، تست‌های اولیه به نفع عدم آلودگی به ویروس کرونا بود امروز هم باز تستی می‌گیریم اخذ نتیحه دو روز طول می‌کشد تا مشخص شود امیدواریم این تست‌های آزمایشگاهی جدید هم به نفع عدم آلودگی به ویروس کرونای جدید این عزیزان باشد.