پاسخ عریقات به اظهارات داماد ترامپ

گروه جهان الف،   3981118092

عضو ارشد کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین به ادعا‌های جرد کوشنر در جلسه غیررسمی شب گذشته اعضای شورای امنیت سازمان ملل در مورد طرح به اصطلاح صلح معامله قرن پاسخ داد. 

به گزارش میزان؛ ادعای «جرد کوشنر»، داماد «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا و یکی از طراحان «معامله قرن» در نشست غیر رسمی اعضای شورای امنیت سازمان ملل، مبنی بر مسئول دانستن «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در مورد تشدید تنش‌ها در کرانه باختری، سبب برانگیخته شدن واکنش‌هایی در فلسطین شد.

جرد کوشنر در نشست غیر رسمی شب گذشته اعضای شورای امنیت سازمان ملل در مورد طرح به اصطلاح صلح «معامله قرن»، عباس را متهم کرد که بدون خواندن طرح پیشنهادی آن را رد کرده و سبب تشدید تنش‌ها در کرانه باختری شده است.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش مدعی شد، سران فلسطینی سابقه طولانی در تروریسم دارند.

«صائب عریقات»، عضو ارشد کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین در واکنش به این ادعا گفت: «طراح معامله قرن، مسئول تشدید تنش‌ها در فلسطین و ریخته شدن خون فلسطینیان است.»

وی در ادامه گفت: «طرح آمریکا، طرحی نژادپرستانه است که برای صلح تدوین نشده است.»

این مقام فلسطینی یادآور شد: «نخستین پاسخ مردم فلسطین به طرح ادعایی ترامپ، رفع نقاط ضعف در میان گروه‌های فلسطینی خواهد بود.»

از سوی دیگر یک هیئت از کمیته عالی پیگیری امور فلسطینیان ساکن اراضی اشغالی ۴۸ امروز، جمعه ۱۸ بهمن نشستی را با هدف بررسی راه‌های پاسخگویی به طرح تحمیلی آمریکا با حضور گروه‌های فلسطینی حاضر برگزار کرد. حاضران در این نشست بر پایان دادن به اختلاف‌ها و تلاش برای ناکام کردن توطئه آمریکا علیه مردم فلسطین تاکید کردند.

شرکت کنندگان در این نشست همچنین ضمن اشاره به لزوم تدوین برنامه مبارزاتی علیه معامله قرن، تاکید کردند: «ملت فلسطین اجازه نابودی آرمانش را نمی‌دهد ... قدس پایتخت ابدی فلسطین باقی خواهد ماند و مسجد الاقصی به عنوان قبله نخست مسلمانان غیرقابل تقسیم است.»

محمود عباس روز گذشته تاکید کرده بود: «ما سر سوزنی از حقوقمان که قوانین بین المللی نیز آن را به رسمیت شناخته اند، کوتاه نخواهیم آمد.»

رونمایی از طرح به اصطلاح صلح معامله قرن تدوین شده توسط آمریکا با واکنش‌ها و انتقادات گسترده بین المللی روبرو شد. این طرح به شدت جانبدارانه بوده و حقوق فلسطینیان را تضییع می‌کند.