دیدار رئیس قوه‌ قضاییه با دستگیرکنندگان متجاوزان آمریکایی در خلیج‌فارس

گروه سیاسی الف،   3981117106

رییس قوه قضاییه با پاسدارانی که در سال ۹۴ در جریان بازداشت متجاوزین آمریکایی در آب‌های خلیج فارس حضور داشتند، دیدار کرد.

به گزارش فارس از بوشهر، آیت الله سیدابراهیم رئیسی امروز در جریان سفر به استان بوشهر در دیدار با فرمانده پاسدارانی که نظامیان متجاوز آمریکایی را در آب‌های خلیج فارس بازداشت کردند و از رشادت‌های وی و پاسداران غیوری که در این عملیات حضور داشتند، تقدیر کرد.

همچنین رییس قوه قضاییه با جمعی از خانواده‌های‌ شهدای این استان از جمله خانواده‌های شهید مهدوی، شهید احمدنیا، شهید رییسعلی دلواری و همچنین فرمانده پاسدارانی که نظامیان متجاوز آمریکایی را در آب‌های خلیج فارس بازداشت کردند، دیدار نمود.

آیت‌الله رییسی در این دیدار در پاسخ به ابراز لطف خانواده شهید مهدوی نسبت به وی، اظهار کرد: ما به دعای خانواده شهدا نیازمندیم و این ابراز محبت‌ها، مسئولیت ما را افزون می‌کند. دعا کنید که بتوانیم پاسخگوی این مسئولیت هم در محضر خدا و هم در محضر شما خانواده شهدا باشیم که جزو ولی نعمتان ما هستید.

وی در دیدار با خانواده شهید هدایت احمدی‌نیا با اشاره به متنی که از سوی دختر شهید هدایت احمدی نیا قرائت شد، گفت: این متنی که خواندید متن خیلی خوبی بود. هم جهات احساسی و هم تعقلی و انقلابی در آن بود و پیام‌های خیلی خوبی داشت و اگرچه در ظاهر خطاب به بنده بود، اما در باطن همه مسئولان و دست اندرکاران در جهت انتظاراتی که به عنوان خانواده شهدا بیان داشتید، باید حرکت کنند.

آیت‌الله رئیسی ضمن تجلیل و قدردانی از خانواده‌های شهدا، از درگاه خداوند برای شهدا، رحمت الهی و برای خانواده آنان صبر و اجر مسئلت نمود.

رئیس قوه قضاییه در ادامه دیدارهای امروز خود با خانواده شهید رییسعلی دلواری، قهرمان مبارزه با استعمار انگلیس نیز به گفت‌وگو پرداخت و ضمن یادآوری رشادت‌های این مجاهد بزرگ، برای آن شهید از خداوند علو درجات مسئلت کرد.

به گزارش فارس، در تاریخ 22 دی ماه 94، دو فروند شناور رزمی آمریکایی حامل ده تفنگدار که به‌صورت غیرقانونی وارد آبهای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در حوالی جزیره‌ فارسی شده بودند، توسّط واحدهای شناوری رزمی منطقه‌ دوّم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توقیف و سرنشینان آنها بازداشت شدند.