آخرین وضعیت امنیتی بغداد و نجف درپی درگیری‌ها

گروه جهان الف،   3981117060

یک منبع امنیتی عراق اعلام کرد، در پی درگیری‌ها بین گروه‌های مسلح و تظاهرکنندگان در استان نجف در جنوب عراق که به کشته شدن دست‌کم هشت تن منجر شد اکنون اوضاع این استان آرام است اما مردم همچنان به تجمعات خود در بغداد ادامه می‌دهند.

به گزارش ایسنا، سومریه نیوز گزارش داد، تظاهرات در بغداد و نجف به رغم حوادث خونبار شب گذشته ادامه دارد. به گفته یک منبع امنیتی، وضعیت در میدان التحریر با حضور تعدادی از دانشجویان و اعمال تدابیر امنیتی به منظور ممانعت از وقوع هرگونه درگیری ادامه دارد و اوضاع میدان الخلانی و الوثبه نیز به همین منوال است.

در استان نجف نیز وضعیت در حال حاضر مثبت گزارش شده در حالی که طی درگیری‌های شب گذشته هشت تن کشته و ۱۵۸ تن زخمی شدند. این درگیری‌ها بعد از آتش زدن چادرها و تیراندازی به سمت تظاهرکنندگان رخ داد.

یک منبع امنیتی عراق به آرتی گفت، فرماندهی پلیس نجف اعلام کرد، نیروهای امنیتی بر اوضاع میدان الصدرین در مرکز شهر مسلط شده‌اند.

فرماندهی پلیس نجف گفت، نیروهای امنیتی نیروهای خود را در مرکز استان مستقر کرده و از همه خواسته‌اند آرامش خود را حفظ کنند.

فعالان در شبکه‌های اجتماعی تصاویری را درباره درگیری‌ها در میدان تحصن در نجف بعد از حمله کلاه آبی‌های وابسته به جریان صدر به معترضان منتشر کردند که منجر به زخمی شدن تظاهرکندنگان و آتش زدن چادرهای آنها شد.

این درحالی است که جریان صدر این مساله را تکذیب و اشاره کرد برخی نفوذی‌های مسلح وارد میدان تظاهرات در نجف شدند تا آشوب به پا کنند.

به دنبال این رویدادها،‌ محمد توفیق علاوی، نخست وزیر مکلف عراق در توییتر خواستار حمایت دولت کنونی کشورش از تظاهرکنندگان شد.

علاوی در توییت کرد: آنچه از حوادث دردناک در جریان است من را بر آن داشت تا از دولت کنونی بخواهم به حمایت از تظاهرکنندگان بپردازد.

وی افزود: این درخواست تا زمان تشکیل دولتی است که به خواسته‌های تظاهرکنندگان پاسخ دهد و با حمایت ملت به اجرای مطالبات مشروع و بحق آنها بپردازد.