جلوگیری از خسارت بیش از ۳۲۰ میلیون دلاری به بیت‌المال در پارس جنوبی

گروه اقتصادی الف،   3981116159

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت که با نظارت این سازمان از وارد شدن خسارت بیش از ۳۲۰ میلیون دلاری به بیت‌المال در قراردادهای فازهای مختلف پارس جنوبی جلوگیری شده است.

  به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن درویشیان در جلسه شورای اداری شهرستان عسلویه با اشاره به نظارت سازمان بازرسی بر قراردادهای مربوط به فازهای پارس جنوبی نیز خاطرنشان کرد: با ورود سازمان بازرسی از هدر رفت مجموعاً ۳۲۰ میلیون دلار در قراردادهای مربوط به این فازها جلوگیری شد ، به این صورت که یا از پرداخت وجه به پیمانکار جلوگیری یا به حساب پیمانکاران منظور شده و یا منجر به کاهش مبلغ قرارداد شده است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با انتقاد از هدر رفت گاز مایع LPG در پارس جنوبی افزود: در برخی پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی به دلیل عدم فراهم آوردن شرایط صادرات گاز LPG علی‌رغم امکان آن با وجود تأسیسات موجود هم‌جوار، با عدم‌النفع روزانه حدود یک میلیون دلار مواجه هستیم. این گاز غالباً به خط تزریق می‌شود و در مواردی در فلرها سوزانده می‌شود که سوختن گازها علاوه بر ایجاد خسارت ناشی از عدم‌النفع به بیت‌المال، باعث ایجاد آلودگی هوا و صدمه به محیط‌زیست نیز می‌شود و پیگیری این موضوع در دستور کار بازرسی کل استان قرار دارد.

وی درباره وضعیت بیکاری مردم بومی منطقه عسلویه گفت: چرا باید نیروی انسانی موردنیاز این منطقه با این حجم سرمایه‌گذاری و زمینه اشتغال و با وجود بیش از ۴۶۰ شرکت، از استان‌های دیگر تأمین شود؟ از آقای فرماندار می‌خواهیم که این موضوع را پیگیری کنند که ان‌شاءالله در اوایل سال آینده در عسلویه از مردم بومی منطقه بیکار نداشته باشیم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به مشکلات منطقه عسلویه گفت: مشکلات مربوط به عوارض قانونی آلایندگی منطقه عسلویه، عدم وجود پزشکی قانونی و زندان در شهرستان‌های عسلویه و جم، تسریع در صدور اسناد اراضی مردم منطقه و عدم وجود بیمارستان مناسب از مشکلات عمده این شهرستان است که این مشکلات را در جلسه‌ای که فردا با حضور ریاست محترم قوه قضاییه تشکیل می‌شود، منعکس می‌کنم تا پیگیری شود.

وی با اشاره به مهم‌ترین اقدامات بازرسی کل استان گفت: در سال جاری در موضوع تعیین حریم ۶۰ متری دریا در محدوده ۳۰ هزار هکتاری منطقه ویژه پارس جنوبی، برای نخستین بار نقشه حریم و بستر آبراهه‌ها تعیین و به منابع طبیعی منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی و سازمان ثبت اسناد ابلاغ شد که با این اقدام از تصرف و تعرض به اراضی ملی جلوگیری خواهد شد. همچنین در خصوص مجموع ۳۷۱ پلاک واقع در این محدوده (بیش از ۱۰۰ هکتار) مقرر شده است وضعیت اسناد آن‌ها جهت اصلاح و یا ابطال بررسی شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن درویشیان در ابتدای این جلسه، ضمن تبریک فرارسیدن ایام‌ دهه فجر اظهار کرد: از عوامل اصلی شکل‌گیری انقلاب اسلامی، اعتقاد و باور دینی مردم به اسلام و حضور پررنگ و مداوم مردم عزیزمان در قبل از پیروزی انقلاب و همچنین در ۴۰ سال گذشته در صحنه است.

وی با اشاره به تشییع میلیونی شهید سلیمانی خاطرنشان کرد: چه کسی فکر می‌کرد که این جمعیت میلیونی مردم در تشییع سردار مبارزه با تروریست، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی حضور یابند؟ دشمن وقتی حضور عظیم ملت ایران را مشاهده کرد، جرأت نکرد که پاسخ اقدام موشکی سپاه را بدهد و به دنبال آن وقتی آن جمعیت بی‌سابقه در نماز جمعه مقام معظم رهبری حضور پیدا کرد، دشمنان بار دیگر ناامید شدند و خیلی از توطئه‌های آن‌ها نقش بر آب شد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور افزود: وقتی مردم با همه مشکلات و ضعف‌هایی که ناشی از عملکرد برخی مسئولین است، این‌گونه پای نظام ایستاده‌اند، آیا مسئولیت ما سنگین‌تر نمی‌شود؟ بعد از گذشت ۴۰ سال از انقلاب، نه‌تنها باید در ادارات و دستگاه‌های ما فساد نباشد، بلکه حتی کمترین کوتاهی و سهل‌انگاری نیز پذیرفته نیست.

درویشیان با تأکید بر امر نظارت به‌عنوان یکی از عوامل اصلی حکمرانی و مدیریت مطلوب تصریح کرد: وظیفه نظارت در قانون اساسی و قوانین عادی برای همه سطوح مدیریتی پیش‌بینی شده است. اگر ما شاهد برخی ضعف‌ها، سوء جریان‌ها و کاستی‌ها هستیم، عمدتاً به خاطر ضعف نظارت به‌ویژه نظارت‌های درون دستگاهی است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

آخرین عناوین