در دیدار فرمانده سنتکام با عبدالمهدی چه گذشت؟

گروه جهان الف،   3981115173

فرمانده مقر مرکزی نیروهای تروریست آمریکایی در غرب آسیا بعد از بازدید از پایگاه هوایی عین الاسد، با عبدالمهدی در بغداد دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش فارس، «عادل عبدالمهدی»، نخست‌وزیر دولت پیش‌برد امور عراق در دیدار با ژنرال «کنث مکنزی»، فرمانده مقر مرکزی نیروهای تروریست آمریکایی در مورد خروج نیروهای نظامی خارجی از عراق با وی گفت‌وگو و رایزنی کردند.

بغداد الیوم به نقل از دفتر اطلاع‌رسانی عبدالمهدی سه‌شنبه (۱۵ بهمن) گزارش داد که عبدالمهدی از مکنزی در بغداد استقبال کرد.

بر اساس بیاینه دفتر نخست‌وزیری عراق، عبدالمهدی در این دیدار بر اهمیت روابط دوستانه بین دو کشور و همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم و تلاش برای دور نگه داشتن عراق از اینکه تبدیل به میدان درگیری شود، تأکید کرده است.

فرمانده مقر مرکزی نیروهای تروریست آمریکایی نیز در این دیدار بر تمایل واشنگتن بر ادامه همکاری مشترک بین عراق  و آمریکا در مقابله با تروریسم و حمایت از نیروهای عراقی و آموزش آن‌ها و تقویت امنیت و ثبات عراق تأکید کرده است.

ژنرال مکنزی امروز در سفری که به عراق داشته، بعد از بازدید از پایگاه هوایی عین الاسد عراق که اخیراً هدف حملات موشکی ایران قرار گرفته است، با مقامات عراقی دیدار کرد.

پارلمان عراق ۱۵ دی ماه در واکنش به عملیات‌های ترور نظامیان تروریست آمریکا در غرب عراق (شهر القائم استان الانبار) و شهر بغداد، پایتخت این کشور که منجر به شهادت سپهبد حاج «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه و «ابومهدی المهندس»، جانشین رئیس الحشد الشعبی منجر شد، لایحه ممنوعیت حضور نظامیان خارجی از جمله آمریکا را تصویب کرد و از دولت خواست درخواست کمک از ائتلاف آمریکا را لغو کند.