گزارش اختصاصی الف/  سوریه در آستانه یک تغییر بزرگ پس از ۸ سال جنگ؛ نیروهای ارتش سوریه به ۷ کیلومتری شهر ادلب رسیدند+ نقشه میدانی

گروه جهان الف،   3981114154 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار
سوریه در آستانه یک تغییر بزرگ پس از ۸ سال جنگ؛ نیروهای ارتش سوریه به ۷ کیلومتری شهر ادلب رسیدند+ نقشه میدانی

به گزارش گروه بین الملل الف، بعد از ظهر امروز ( دوشنبه چهاردهم بهمن ماه) نیروهای ارتش سوریه عملیات همه جانبه و گسترده خود را در جنوب شرق استان ادلب از دو محور به صورت همزمان با هدف نزدیک شدن به شهر سراقب و شهر ادلب ( مرکز استان ادلب) ادامه دادند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای سوری در محور نخست، حملاتی را از شهرک تازه آزاد شده « جوباس» به سمت محور شمالی برای پاکسازی شهرک مهم و راهبردی « ترنبه» علیه گروهک های تروریستی آغاز کردند.

نیروهای ارتش سوریه پس از درگیری های نفس گیر در این محور موفق شدند به سمت حومه جنوب غرب شهر مهم و راهبردی « سراقب» پیشروی کنند و در نهایت با عقب راندن تروریست ها شهرک « ترنبه» را از اشغال خارج کنند و به کنترل دربیاورند.

شهرک راهبردی « ترنبه» از محور شرقی به « سراقب» متصل می شود و با این شهر فقط یک کیلومتر فاصله دارد؛ این شهرک از محور شمالی نیز به جاده « حلب - لاذقیه» متصل می شود و همین مسئله به اهمیتش افزوده است.

شماری از عناصر ترورستی در جریان پاکسازی شهرک « ترنبه» کشته و زخمی شدند؛ همزمان با پاکسازی شهرک « ترنبه »، گروهی دیگر از نیروهای ارتش سوریه از محور دوم عملیاتی را برای پاکسازی شهرک « نیرب» ترتیب دادند.

به گزارش گروه بین الملل الف، نیروهای سوری عملیات را از حومه شهرک تازه آزاد شده « سان» آغاز کردند و پس از درگیری های سنگین توانستند از جاده « حلب - لاذقیه» عبور کنند و شهرک « نیرب» را به کنترل دربیاورند.

با پاکسازی شهرک « نیرب»، جاده « حلب - لاذقیه» زیر آتش نیروهای سوری قرار گرفت و کمک رسانی به گروهک های تروریستی از سمت شهر « اریحا به سمت شهر سراقب مسدود شد و این موضوع کار را برای تروریست ها سخت تر کرد.  

در حال حاضر، نیروهای ارتش سوریه از محور نخست می توانند به سمت شهر مهم و راهبردی « سراقب» پیشروی کنند و از محور دوم نیز به سمت شهرک « سرمین» حرکت کنند و راه را برای رسیدن به شهر ادلب ( مرکز استان ادلب) باز کنند.

با توجه به حضور نیروهای اشغالگر ارتش ترکیه در سراقب و مناطق حومه این احتمال وجود دارد نیروهای ارتش سوریه در محور نخست از شهرک تازه آزاد شده « ترنبه» به سمت شمال پیشروی کنند و تروریست ها را دور بزنند و شهر استراتژیک سراقب را به محاصره دربیاورند.

در محور دوم نیر در صورتی که نیروهای سوری از شهرک « نیرب» به سمت محور شمالی پیشروی کنند به شهرک مهم « سرمین» خواهند رسید و ارتباط تروریست ها و نیروهای ارتش اشغالگر ترکیه در شهر سراقب را از محور غربی به طور کامل قطع می کنند.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، فاصله نیروهای ارتش سوریه با شهرک « سرمین» که دروازه جنوبی برای ورود به شهر ادلب محسوب می شود، حدود 2 کیلومتر است؛ آزادسازی این شهرک مهم به معنای رسیدن نیروهای سوری به ورودی شهر ادلب ( مرکز استان ادلب) است.

به گزارش گروه بین الملل الف، شهر ادلب آخرین پایگاه متمرکز گروهک های تروریستی در خاک سوریه به شمار می آید و نیروهای ارتش به حدود 7 کیلومتری این شهر رسیده اند و همین مسئله تروریست ها را به وحشت انداخته است.