وزیر اطلاعات: برای جمهوری اسلامی شیعه و سنی فرقی ندارد

گروه سیاسی الف،   3981114107

وزیر اطلاعات با بیان این مطلب که عزت در سایه همدلی و هم‌افزایی پدیدار خواهد شد، تصریح کرد: انقلاب اسلامی تنها متعلق به امت ایرانی نیست و هر مسلمانی در هر جای دنیا برادر و خواهر ماست. انقلاب اسلامی متعلق به همه دنیای اسلام است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی، وزیر اطلاعات، پیش از ظهر امروز ۱۴ بهمن‌ماه در نهمین همایش آئین برادری در شهرستان ریگان گفت: برنامه آئین برادری از ۸ سال پیش آغاز شده که کار بسیار ارزنده و ارزشمندی است و هدف از این آئین پاشاندن بذر محبت در میان مردم، در راستای پیشرفت، رشد و توسعه کشور است.

وی با اشاره به وحدتی که در دنیای اسلام با عنوان مقاومت اسلامی اظهار کرد: امروز دنیای کفر بیش از هر زمان دیگری احساس خطر می کند و همه تلاش خود را به کار گرفته بین مسلمانان اختلاف بیندازد و بر روی موضوع اختلاف افکنی بین مسلمان سرمایه‌گذاری می‌کند لذا نباید تحت تاثیر توطئه‌های دشمنان قرار گیریم.

وی بر لزوم وحدت بین مسلمانان تاکید کرد و افزود: مسلمانان همواره باید با یکدیگر متحد باشند چه خطر دشمن باشد چه نباشد زیرا وحدت دفع خطر و تهدید را به همراه خواهد داشت و برکاتی را برای جامعه به همراه خواهد داشت

وی با بیان این مطلب که عزت در سایه همدلی و هم‌افزایی پدیدار خواهد شد، تصریح کرد: انقلاب اسلامی تنها متعلق به امت ایرانی نیست و هر مسلمانی در هر جای دنیا برادر و خواهر ماست. انقلاب اسلامی متعلق به همه دنیای اسلام است. جمهوری اسلامی در طی این ۴۰ سال از مردم فلسطین حمایت کرده و در برابر اسرائیل اشغال‌گر قرار گرفته است. جمهوری اسلامی می داند این موضع برای او هزینه دارد اما جمهوری اسلامی حاضر شده این هزینه را بدهد تا از مسلمانان دفاع کند.

علوی با تاکید برآنکه برای جمهوری اسلامی شیعه و سنی فرقی ندارد، افزود: جمهوری اسلامی از مردم تحت ستم در بوسنی و هرزگوین حمایت کرد. مردم بوسنی و هرزگوین برادران اهل سنت بوده و شیعه نبودند اما بدانید که برای ما شیعه و سنی تفاوت ندارد همچنان که در افغانستان بیش از ۷۰ درصد مردم این کشور اهل سنت هستند اما جمهوری اسلامی در این سال‌ها بیشترین حمایت را از این کشورها کرده است.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه تاریخ یک قرن گذشته نشان می‌دهد که همه بزرگان جهان اسلام (شیعه و سنی) از اسلام واحد سخن به میان آورده اند، با اشاره به تاریخ اختلاف افکنی دشمنان بین مسلمانان بیان کرد: استعمار برای آنکه بتواند بر مسلمانان تسلط پیدا کند، به دنبال اختلاف افکنی مذهبی بین مسلمانان رفت.

علوی بیان کرد: همواره در بین مذاهب افراط‌ گراهای وجود داشته است که باعث کشته شدن افراد زیادی شده‌اند اما انقلاب اسلامی ایران به این چیزها پایان داد و شیعه و سنی امروز در زیر سایه جمهوری اسلامی با عزت بایکدیگر در ایران زندگی می‌کنند.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی چهره واقعی اسلام را نشان داد و باید این وحدت و همدلی را حفظ کنیم. لازمه نظریات مختلف داشتن، به جان یکدیگر افتادن نیست بلکه همواره می توان با گفتمان مواضع خود را مطرح کرد زیرا دعوا غیر از ضرر نتیجه‌ای ندارد.