عصائب: حمله راکتی به سفارت آمریکا کار گروه‌های مرتبط با واشنگتن بود

گروه جهان الف،   3981112181

پایگاه خبری روسیا الیوم به نقل از سخنگوی گروه عصائب اهل الحق عراق اعلام کرد که حمله راکتی یک هفته پیش به سفارت آمریکا در بغداد کار گروه‌های مرتبط با واشنگتن بوده است.

به گزارش فارس، گروه عصائب اهل الحق زیر مجموعه سازمان الحشد الشعبی عراق روز شنبه اعلام کرد که گروه‌های مرتبط با واشنگتن بودند که سفارت آمریکا در بغداد را چند روز قبل هدف حمله راکتی قرار دادند.

«محمود الربیعی» سخنگوی عصائب اهل الحق در گفت‌وگو با پایگاه خبری «روسیا الیوم» تاکید کرد: «گروه‌های شناخته شده‌ای که جبهه مقاومت را تشکیل دادند و مهم‌ترین آنها گروه‌های العصائب و کتائب حزب الله، هیچ رابطه‌ای با حمله به سفارت نداشتند».

وی افزود: «اطلاعات و شواهد موجود حاکی است حمله راکتی اخیر به سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد و امثال آن کار گروه‌های مرتبط با آمریکایی‌هاست که می‌خواهند مردم و دولت عراق و جامعه بین المللی را نسبت به الحشد الشعبی و گروه‌های مقاومت زیر مجموعه آن بدبین و ناراضی کنند».

الربیعی تاکید کرد: «این اولین بار نبود که آمریکا بدین شکل صحنه سازی کرد و انتظارش را هم داشتیم و هنوز هم انتظار می‌رود که آمریکا دست به حملات مشابه بزند» .

سخنگوی عصائب اهل الحق گفت که موضع الحشد (در قبال نهادهای دیپلماتیک) در عراق همان موضع رسمی دولت عراق است.

افراد ناشناس عصر یکشنبه هفته گذشته پنج راکت کاتیوشا به سمت منطقه امنیتی سبز در مرکز بغداد شلیک کردند که یکی از آنها در سفارت آمریکا فرود آمد.

یک مقام نظامی آمریکا اعلام کرد که راکت به ساختمان غذاخوری سفارت اصابت کرده است.

به دنبال  اصرار گروه‌های سیاسی و مردم عراق بر خروج نظامیان آمریکایی از عراق، حمله‌های راکتی به منطقه امنیتی سبز بغداد افزایش چشمگیری داشته است؛ اما گروه‌های مختلف مقاومت بارها حمله به منطقه سبز بغداد را رد کرده‌اند.

گروه‌های مقاومت طی یک هفته گذشته هم کل ادعای آمریکایی‌ها را هم درباره حمله موشکی شامگاه یکشنبه به سفارت آمریکا باطل و بی‌اساس خواندند و گفتند که آمریکا خودش می‌داند چه کسی به سفارتخانه‌اش حمله راکتی کرد و متهم کردن گروه‌های مقاومت عراق، بخشی از جوسازی‌های رسانه‌ای آمریکاست.

بسیاری در عراق معتقدند همان اندازه که حادثه حمله موشکی ششم دی ماه گذشته به پایگاه نظامی K۱ در شمال غربی کرکوک مشکوک بود که در آن آمریکایی‌ها بر اساس یک ادعای کذب نیروهای  کتائب حزب الله عراق را  به آن متهم کرده و آنها را هدف گرفتند حمله راکتی شامگاه یکشنبه هم تکرار مجدد این سناریو در عراق باشد تا با القای وجود ناامنی برای سفارتش در بغداد بهانه لازم برای بقای نظامیان در این کشور را فراهم کند.