۸ راهکار برای افزایش سرعت موبایل + تصاویر

مهتاب جهاندار، گروه فناوری الف،   3981112094

یک تلفن هوشمند کند بسیار رنج آور است و افراد سعی می کنند از هر راهی برای افزایش سرعت اسمارتفون بهره گیرند. عمدتا دستگاه‌هایی چون تلفن هوشمند یا قدیمی هستند و یا اینکه از مدل‎های رده پایه به حساب می‌آیند که موجب می‌شود شاهد اسمارتفون‌های کندی باشیم. افراد بسیاری هستند که در پی کشف راهی برای افزایش سرعت دستگاه خود بوده و ما در این مطلب قصد داریم شما را با چگونگی افزایش سرعت اسمارتفون اندرویدی آشنا کنیم.

۸ راهکار برای افزایش سرعت موبایل + تصاویر

به گزارش الف، قطعا راه حل هایی که مطرح می شود، مفید واقع شده و تاثیر مثبتی دارد. برای حل مشکلات باید مراحل زیرا را به ترتیب سپری کنید:

1-مشکل را شناسایی کنید

اولین کاری که باید انجام شود این است که بدانید چه چیزی باعث ایجاد مشکل شده است: یک برنامه ، چندین برنامه ، خود سیستم؟ برنامه Trepn Profiler که توسط Qualcomm ساخته شده، عملکرد واقعی CPU برای هسته های فردی ، نمای کلی از ترافیک شبکه برای داده ها و Wi-Fi ، بارهای GPU و استفاده از RAM و موارد دیگر را به شما نشان خواهد داد.

Trepn همچنین می تواند پروفایل های مخصوص برنامه یا سیستم را تولید کند و شامل روش های مختلفی برای نمایش داده های انباشته شده است. می توانید داده های پروفایل شده خود را برای مشاهده و تجزیه و تحلیل آفلاین ذخیره کنید و حتی دارای پوشش عملکرد تحت برنامه های در حال اجرا باشید.

پس از فهمیدن موضوع خاص خود، می توانید به راه حل های زیر مراجعه کنید.

2-آزاد سازی فضای ذخیره سازی

همه عکس ها و فیلم های شما به علاوه برنامه هایی که نصب کرده اید می توانند مشکلاتی  را بر روی تلفن شما به دنبال داشته باشند. برای اجرای یکنواخت آن نیاز با آزاد سازی فضای کافی دارید و در صورت کم بودن فضای ذخیره سازی، می تواند کند شود. خوشبختانه ، بسیاری از دستگاه های اندرویدی بدون نیاز به نصب برنامه های شخص ثالث، گزینه هایی برای بهینه سازی دارد.

به تنظیمات بروید، سپس به ذخیره سازی رفته و آنجا را انتخاب کنید. در این قسمت خواهید دید که چقدر فضای مورد استفاده قرار می‌گیرد و توسط چه فایل ها یا برنامه هایی استفاده می شود.

همانطور که در تصاویر بالا مشاهده می کنید، دستگاه شما باید گزینه های مدیریتی ذخیره زیادی را ارائه دهد. ما در این مثال از HTC استفاده کرده ایم اما همین مورد در بیشتر دستگاه های اندرویدی نیز صدق می کند. بعد از ضربه زدن روی فضای خالی، می توانید فایل های بارگیری شده ای را که دیگر نیازی به آن ندارید حذف کنید یا برنامه های غیر متداول را حذف کنید. به عنوان مثال در سامسونگ گزینه ای به نام Clean Now را خواهید یافت که باعث پاک شدن فایل های غیرضروری و حافظه پنهان برنامه می شود.

اگر دستگاه شما حافظه پنهان برنامه را از طریق گزینه های مدیریت ذخیره سازی آن پاک نکرده است، می توانید این کار را بصورت دستی نیز انجام دهید. بسیاری از برنامه های کاربردی که از نظر تصویری سنگین باشد، مانند شبکه های اجتماعی ، مرورگر شما و غیره، در بعضی موارد تمایل به ذخیره حافظه پنهان صدها مگابایت یا حتی گیگابایت دارند.

بسیاری از برنامه هایی که نصب کرده اید در تلاش برای سرعت بخشیدن به عملیات از حافظه پنهان استفاده می کنند. این تا حدودی مؤثر است، اما اگر فضای کمتری ندارید، در واقع می تواند مشکل ساز باشد.

سرانجام ، می توانید با خلاص شدن از شر bloatware از پیش نصب شده، فضای ذخیره سازی خود را آزاد کنید. در برخی موارد شما قادر خواهید بود تا برنامه های سازنده را به طور کامل حذف کنید، در برخی دیگر فقط می توانید آنها را غیرفعال کنید.

3-حذف ویجت ها

اگرچه ویجت ها مثل قبل رنج آور نیستند، اما بسیاری از کاربران هنوز هم با آنها روی صفحه نمایش رنج می برند. با این حال ، اگرچه ممکن است سرگرم کننده یا مفید باشن ، اما آنها سهم منصفانه ای از منابع را نیز در اختیار دارند.

اگر ویجت هایی را اجرا کرده اید که واقعاً نیازی به آن ندارید، آنها را غیرفعال کنید. در صورت فعال بودن زیاد ضرری ندارد، اما اگر در همان زمان برنامه های متعددی در حال اجرا باشد ، موجب کندی عملکرد دستگاه خواهد شد.

4-غیرفعال سازی انیمیشن ها

بسته به لانچری که از آن استفاده می کنید، ممکن است متوجه شوید که انیمیشن های مختلف و جلوه های ویژه ای در جای خود قرار دارند. اینها ممکن است عالی به نظر برسند ، اما می توانند سرعت دستگاه شما را کاهش دهند.

تنظیمات لانچر خود را بررسی کنید تا ببینید راهی برای غیرفعال کردن هر یک از این موارد اضافی غیر ضروری وجود دارد یا خیر، می توانید خودتان با این بررسی افزایش سرعتی به گوشی هوشمند دهید.

اگر از لانچر استفاده نمی کنید یا یکی از گزینه های موردنظر را به کار نمی گیرید، می توانید با استفاده از گزینه توسعه دهنده، آنها را تغییر دهید. پس از فعال کردن گزینه توسعه دهنده، می توانید انیمیشن ها را تغییر داده و یا کاملاً خاموش کنید.

5-بستن برنامه یا آزادسازی حافظه رم

موارد مختلفی برای افزایش سرعت گوشی اندرویدی وجود دارد، که دیگر مورد بستن برنامه های غیرضروری یا آزادسازی حافظه رم است.

عملیات مالتی تسکینگ موجب استفاده از حجم بسیار حافظه رم می‌شود. این امر موجب خواهد شد تا دستگاه در سرعت عمل کندی داشته باشد. با رفتن به بخش لیست برنامه های در حال اجرا، می توانید به سرعت برنامه های دیگری را که استفاده نمی کنید ببندید و سپس هر برنامه ای را که می خواهید از آن خارج شوید، غیرفعال سازید. اگر گزینه توسعه دهنده را فعال کرده باشید می توانید برنامه ها یا سرویس هایی را که در پس زمینه اجرا می شوند نیز ببندید. اگر شما کاربر پیشرفته هستید، این مرحله را فقط توصیه می کنیم.

6-بوستر یا بهینه سازی های شخص ثالث نصب نکنید

اگرچه ممکن است ایده ای عالی برای کاربران بی تجربه به نظر برسد، اما برنامه های بهینه ساز سیستم عامل شخص ثالث ممکن بوده آسیبی به دستگاه شما وارد کنند. دستگاه های اندرویدی حافظه رم خود را کاملاً به تنهایی مدیریت می کنند. علاوه بر این، اگر یک برنامه پس زمینه مورد نیاز شما بسته شود، راه اندازی مجدد آن طولانی تر می شود و از باتری بیشتری استفاده می کند. این می‌تواند دستگاه شما را با سرعت کندتر رو به رو سازد.

برنامه هایی مانند Master Clean Cheetah Mobile نیز بیش از حد روش حافظه پنهان برنامه را پاک می کنند که به جای سرعت بخشیدن به دستگاه، عملکرد آنها را کند می سازد. در موارد دیگر، برنامه های مشابه Clean Master به سادگی عملکرد زیادی ندارند یا به هیچ وجه بر عملکرد دستگاه تأثیر نمی گذارد.

درنهایت، هنگام استفاده از چنین برنامه های شخص ثالث باید نگران حفظ حریم شخصی و امنیت دستگاه خود باشید زیرا بسیاری از آنها به لایسنس های متعددی نیاز دارند و هیچ اطمینانی در بحث حفاظت از داده وجود ندارد.

7-راه اندازی مجدد دستگاه

یک راه حل سریع و ساده برای یک دستگاه کند قطعا راه اندازی مجدد است. این موضوع می تواند حافظه پنهان را پاک کرده، کارهای غیرضروری را متوقف و سیستم عامل را مجددا راه اندازی نماید.

فقط دکمه روشن و خاموش را نگه دارید، گزینه Restart را انتخاب کرده و سپس تأیید را بزنید تا ریستارت شود.

8-از بروز بودن نرم افزار اطمینان داشته باشید

اگر همچنان بروزرسان نرم افزاری برای اسمارتفون شما منتشر می شود، به دریافت آن بپردازید. این یکی از بهترین ها برای شما خواهد بود. به روزرسانی های نرم افزاری همیشه در مورد ویژگی های جدید نیست، بیشتر اوقات آنها همچنین دارای رفع اشکال و پیشرفت های عملکرد نسبت به سرعت دستگاه هستند.

بنابراین همیشه به آپدیت نرم افزاری گوشی هوشمند خود توجه کنید. زیرا گاهی اوقات ممکن است توجهی به این بخش نداشته باشید و در این بین می تواند مشکل ساز باشد.

در این میان سعی کنید با مراجعه به بخش تنظیمات و بروزرسانی از آخرین آپدیت ها با خبر باشید و در صورت دریافت به دانلود و نصب آن بپردازید.