نماینده آیت‌الله سیستانی: معامله قرن را محکوم می‌کنیم

گروه جهان الف،   3981111048

نماینده آیت الله سید علی سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان در عراق، ضمن محکوم کردن طرح صلح تحمیلی آمریکا، این طرح را ظالمانه توصیف کرد.

نماینده آیت‌الله سیستانی: معامله قرن را محکوم می‌کنیم

به گزارش فارس، «عبدالمهدی الکربلائی» نماینده آیت الله سید علی سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان در عراق، به طرح صلح تحمیلی آمریکا موسوم به «معامله قرن» واکنش نشان داد.

شبکه خبری «العهد» به نقل از الکربلائی گزارش داد که مرجعیت دینی عراق به شدت، این طرح را محکوم می‌کند و آن را ظالمانه می‌داند.


وی همچنین تصریح کرد که مرجعیت دینی، حامی ملت فلسطین است تا بتواند حقوق مشروع خود را احقاق کنند.

نماینده آیت الله سیستانی هدف از این طرح را مشروعیت‌بخشی به اشغال اراضی بیشتری از فلسطین دانست و از کشورهای عربی و اسلامی و همه آزادگان جهان خواست که به مردم فلسطین کمک کنند.

الکربلائی در بخش دیگری از خطبه امروز نماز جمعه کربلا استفاده از خشونت علیه تظاهرات‌کنندگان مسالمت‌آمیز این کشور را محکوم کرد.

وی در عین حال تأکید کرد که مرجعیت دینی عراق، تعدی به نیروهای امنیتی، اموال عمومی و شخصی را محکوم می‌کند.

نماینده آیت الله سیستانی با اشاره به گذشت چهار ماه از اعتراضات مردم عراق، اعلام کرد که «تداوم این بحران و بی‌ثباتی سیاسی، اقتصادی و امنیتی به سود کشور و آینده فرزندان آن نیست».

الکربلائی تأکید کرد که باید با تسریع در تشکیل دولت جدید، مقدمات خروج از این بحران را فراهم کرد و دولت آینده باید، مورد اعتماد مردم باشد، بتواند وضعیت را آرام کند و اقدامات لازم را برای برگزاری انتخابات آزاد و شفاف در سریع‌ترین زمان ممکن انجام دهد.

وی در پایان تصریح کرد که باید برای اینکه مطالبات مردم را فهمید، به صندوقهای رأی مراجعه کرد و این اقدام، گزینه مناسبی در وضعیت کنونی اس