چارت جدید دانشگاه تربیت مدرس

گروه اجتماعی الف،   3981110007

بر اساس الزامات طرح تحول راهبردی و همچنین ویژگی‌های خاص دانشگاه تربیت مدرس «دانشگاه تحصیلات تکمیلی، دانشگاه جامع پژوهشی – نوآوری» ساختار جدید دانشگاه به تصویب هیات امناء رسید.

به گزارش ایسنا، دکتر احمدی، رییس دانشگاه تربیت مدرس با اعلام این خبر گفت: در نشست اخیر هیات امنای دانشگاه تربیت مدرس که ششم بهمن ماه جاری در وزارت علوم و با حضور اعضای حقیقی و حقوقی آن تشکیل شد، چارت تشکیلاتی جدید دانشگاه با ملاحظات مختصر و برخی اصلاحات تصویب شد.

دکتر احمدی افزود: از جمله موضوعات مهم ساختار جدید، ایجاد معاونت علمی- نوآوری است که امور مربوط به آموزش، پژوهش و فناوری در دانشگاه را هدایت می‌کند. همچنین تاسیس معاونت برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات با هدف توسعه دانشگاه بر اساس تکنولوژی‌های IT از دیگر معاونت‌های جدید است.

وی با اشاره به برخی ویژگی‌های چارت تشکیلاتی جدید دانشگاه گفت: همزمان با این تغییر در حوزه ستاد، بیشتر امور جاری به پردیس‌ها یا دانشکده‌های بزرگ تفویض می‌شود و در ستاد فقط سیاست‌گذاری، تدوین استاندارد، نظارت بر اجرا و ارزیابی عملکرد صورت می‌گیرد. علاوه بر این هر دانشکده بزرگ از نظر ساختار از انعطاف پذیری وسیعی برخوردار خواهد بود تا بنا به طبیعت و شرایط خاص رشته‌های خود، ساختار نهایی زیرمجموعه‌ها را سامان دهد.

دکتر احمدی افزود: تغییرات ستاد بر اساس تفویض اختیار به دانشکده‌های بزرگ خواهد بود و این کار به ایجاد جو بین رشته‌ای در دانشکده‌ها، مدیریت واحد زندگی دانشجو، صرفه‌جویی در نیروی انسانی و فضای کالبدی و کاهش سلسله مراتب اداری- مدیریتی منجر می‌شود.

وی با بیان اینکه ساختار جدید بر اساس اولویت‌های اصلی طرح تحول راهبردی پیش‌بینی شده است، گفت: مدیریت توسعه سرمایه‌گذاری دانشگاه یکی دیگر از حوزه‌هایی است که با هدف پشتیبانی از سهام، امکانات و منابع تدارکاتی و سایر منابع غیر دولتی که جزو نظام‌های خود اتکایی و پایداری مالی دانشگاه است، تاسیس می‌شود. این مدیریت، ماموریت راهبردی در این زمینه بر عهده دارد.

بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه، رییس دانشگاه تربیت مدرس در پایان با اشاره به اینکه در نشست اخیر هیات امناء، علاوه بر چارت تشکیلاتی جدید دانشگاه، ۲۶ دستور دیگر نیز ارائه شد، از تلاش‌های تمامی همکاران این دانشگاه در بخش‌های مختلف برای تدوین، ‌پیشبرد و اثرگذاری بر روی ساختار و چارت دانشگاه تقدیر کرد.