رایزنی جمهوریخواهان درباره پرونده استیضاح ترامپ

گروه جهان الف،   3981109053

برخی منابع نزدیک به جمهوریخواهان آمریکا از نشست سناتورهای جمهوریخواه برای بحث و تبادل نظر درباره احضار شهود در محاکمه استیضاح ترامپ خبر می‌دهند.

به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، 4 دستیار و مشاور حزب جمهوریخواه اعلام کردند که سناتورهای جمهوریخواه اواخر روز سه شنبه به وقت محلی دیدار خواهند کرد و درباره احضار شهود در پرونده استیضاح و محاکمه دونالد ترامپ رایزنی می‌کنند.

بر اساس این گزارش، نشست سناتورهای جمهوریخواه در حالی قرار است برگزار شود که تیم ترامپ قصد دارد اواخر روز سه شنبه دفاعیات اولیه خود از ترامپ را مطرح کند. رای گیری درباره احضار شهود احتمالا اواخر هفته جاری انجام خواهد شد.

دموکرات‌ها خواستار احضار مجدد شهود این پرونده شده‌اند تا از آنها درباره فشار ترامپ بر رئیس جمهور اوکراین برای تحقیق از جو بایدن معاون رئیس جمهور سابق آمریکا، تحقیقات مجددی انجام شود.

ترامپ پیش از این در خصوص 2 مورد اتهام از سوی مجلس نمایندگان آمریکا استیضاح شد.

نخستین اتهام ترامپ سوء استفاده از قدرت در تعلیق کمک 400 میلیون دلاری نظامی به اوکراین بوده است. ترامپ به رئیس جمهور اوکراین فشار آورده است تا درباره فساد مالی جو بایدن معاون رئیس جمهور سابق آمریکا و پسرش تحقیق کند.

دومین اتهام مطرح شده علیه ترامپ، جلوگیری و سنگ اندازی از تحقیقات کنگره درباره پرونده رسوایی اوکراین است.