ابطحی: ظریف حداقل اصول دیپلماسی را یاد بگیرد

گروه سیاسی الف،   3981108071

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات اخیر وزیر امور خارجه گفت: بهتر است آقای ظریف حداقل اصول دیپلماسی را یاد بگیرد.

ابطحی: ظریف حداقل اصول دیپلماسی را یاد بگیرد

به گزارش مهر، محمدجواد ابطحی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خطاب به رئیس‌جمهور، گفت: آقای روحانی! شما پس از ۷ سال می‌گویید که «بلد نیستم» درحالی‌که زمان انتخابات می‌گفتید که «من زبان دنیا را بلدم».

وی افزود: آقای روحانی! شما بلد بودید بخوابید و بنزین را گران کنید، بلد بودید دستور اجرای سند ۲۰۲۰ و لوایح پالرمو و CFT را دهید؛ به خوبی بلد بودید که دستور اجرای توافق پاریس را صادر کنید و با توتال قرارداد ببندید؛ پس چرا می‌گوئید «بلد نیستم»؟

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در واکنش به اظهارات اخیر ظریف مبنی بر مذاکره با آمریکا،تصریح کرد: آقای دیپلمات! حداقل اصول دیپلماسی را یاد بگیرید و به این مسئله توجه کنید که آیا این صحبت‌های شما در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، کمک به آنها نیست؟

ابطحی خاطرنشان کرد: هفته گذشته طرح سؤال از وزیر امور خارجه را در صحن علنی مطرح کردند و فقط دو رأی کم آورد تا کارت زرد بگیرد.

وی گفت: ظریف هنگام دیدار بشار اسد با مقام معظم رهبری، طرح استعفای خود را مطرح کرد و این موضوع مهم را تحت‌الشعاع قرار داد و سؤال ما این است که چرا سعی دارید در هنگامه اوج حماسه، ملت را زمین‌گیر کنید؟

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس بیان کرد: متأسفانه دولتمردان تمام فکر و ذکرشان اروپا و آمریکا است و به دیگر مسائل هیچ‌گونه توجهی ندارند.

ابطحی در واکنش به صحبت‌های امروز رئیس مجلس شورای اسلامی مبنی بر اینکه مجلس دهم قوانین بسیار خوبی را به تصویب رسانده است، اظهار داشت: دست شما درد نکند اما یک بحث مهم، حقوق‌های نجومی بود که در حال حاضر خبری منتشر شده مبنی بر اینکه «یکی از مدیران مجلس ۲۵ میلیون تومان در ماه حقوق دریافت می‌کند»؛ سؤال ما این است که کمیسیون برنامه و بودجه و دیوان محاسبات کجای کار هستند؟