سردار اشتری: هزینه ارتکاب جرم باید بالا باشد

گروه اجتماعی الف،   3981107036

رئیس پلیس کشور با بیان اینکه هزینه ارتکاب جرم باید بالا باشد، خواستار حمایت قضائی بیشتر از مأموران پلیس شد.

سردار اشتری: هزینه ارتکاب جرم باید بالا باشد

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا؛ سردار حسین اشتری صبح امروز در نشست سراسری رؤسای پلیس مبارزه با موادمخدر کشور در ستاد نیروی انتطامی با بیان اینکه شهید سلیمانی یک استوانه برای امنیت کشور، عزت مردم ایران بود، اظهار کرد: شهید سلیمانی تمام عمر خود را وقف امنیت کشور و منطقه کرد و یک مجاهد فی‌ سبیل‌الله و فرمانده مقتدر، مهربان، مردمی و ولایت‌مدار بود.

رئیس پلیس کشور با اشاره به حضور با شکوه مردم در مراسم تشییع پیکر شهید سلیمانی، افزود: شهدا بهترین الگو برای مردم و نظام ما هستند. آمریکایی‌ها خوی تروریستی خود را بیشتر نشان دادند و شهادت شهید سلیمانی باعث انسجام بیشتر شد. در روز جمعه مردم عراق یک صدا علیه آمریکا شعار دادند که این حضور مردم عراق نیز به برکت خون شهید سلیمانی است.

این مقام انتظامی با اشاره به کشف 700 تن موادمخدر در 10 ماه سال جاری از افزایش 18 درصدی این کشفیات نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: برخورد با باندهای توزیع موادمخدر و جمع‌آوری معتادان متجاهر، یکی از اولویتهای اصلی ما در سه سال گذشته بود.

اشتری با بیان اینکه بحث مقابله و مبارزه هم دغدغه مردم و هم مطالبه مقام معظم رهبری است، ادامه داد: نخستین اولویت رهبر انقلاب در مقابله با آسیبهای اجتماعی، مبارزه با اعتیاد و سهم هر دستگاهی در این مبارزه نیز مشخص است.

فرمانده نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: در مرحله نخست باید نقشه راهی برای مبارزه با موادمخدر داشته باشیم، اقدامات پیشگیرانه انجام دهیم و بدانیم چه کنیم که تولید مواد مخدر کاهش پیدا کند و وارد کشور نشود.

وی متذکر شد: بعد از حضور آمریکایی‌ها در منطقه کشت مواد مخدر 50 برابر شد. ما زیاد به کشورهای دیگر امید نداریم که در راه مبارزه با مواد مخدر به ما کمک کنند اما باید مطالبه داشته باشیم که چرا کشورهای دیگر اقداماتی انجام نمی‌دهند و آمریکایی‌ها را متهم به کشت خشاش نمی‌کنند؟ این موضوعات باید در جوامع بین‌المللی توسط مسئولان وزرات امور خارجه بیان شود.

رئیس پلیس کشور با بیان اینکه حدود 72 درصد کشفیات مواد مخدر مربوط به استانهای شرقی و حاشیه شرقی کشور است، یادآور شد: اقدامات کنترلی را باید بر اساس جغرافیای محل وقوع جرم انجام دهیم. باید تمرکز ما بر شرق کشور باشد. باید به سمت استفاده از تکنولوژی روز برویم؛ برای ما یک نفر شهید نیز خیلی زیاد است هرچند این شهدا پاداش بزرگی نزد خداوند دارند اما باید کاری کنیم که همکاران کمتر در معرض خطر قرار گیرند.

این مقام عالی انتظامی، پرسنل نیروی انتظامی را بالاترین سرمایه این نیرو دانست و تصریح کرد: دستگاه‌ها باید اعتبارات بیشتری به ما اختصاص دهند. باید زیرساختهای مبارزه و مقابله را توسعه دهیم و پیش‌بینی کردیم که طی سه سال هوشمند‌سازی پلیس را به حد مطلوبی برسانیم.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه باید در راه مبارزه با موادمخدر از ظرفیتهای هنری استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: امروز در برخی مکانها مانند مدارس، دانشگاه‌ها و کارگاه‌ها نگرانی درباره اعتیاد وجود دارد.

اشتری برخورد با خره‌فروشان موادمخدر را نیز یکی دیگر اولویتهای پلیس برای مبارزه با مواد مخدر دانست و گفت: باید با کار اطلاعاتی خرده‌فروشان را شناسایی کنیم. جرم خرده‌فروش کمتر از باندهای موادمخدر نیست و باید خانواده‌ها امنیت داشته باشند. به طور مثال می‌توان از طریق 110 یا سامانه‌ای دیگر، اطلاعات درباره خرده‌فروشان به پلیس برسد و به سرعت برخورد با آنها صورت گیرد.

این مقام انتظامی با اشاره به حمایت دستگاه قضائی از پلیس، خواستار حمایت بیش از پیش دستگاه قضائی از مأموران شد و گفت: حمایت این است که مجرم پس از بازداشت بماند، به هر حال هزینه جرم باید بالا باشد و مجرم متنبه شود.

وی با بیان اینکه نگهداری و بازپروری معتادان متجاهر در دو دوره سه ماه کفایت نمی‌کند، بیان کرد: باید در پاسگا‌ه‌ها تجهیزات کامل وجود داشته باشد. برخی مواقع تجهیزات ما در گلوگاه‌ها ناقص است و باید امنیت همکاران در آن محلها تأمین شود.