امام جمعه یزد: توسعه گردشگری منجر به تغییر فرهنگ یزد نشود

گروه اجتماعی الف،   3981106184

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: شرایط نباید به نحوی پیش برود که توسعه گردشگری منجر به تغییر فرهنگ یزد شود.

 به گزارش مهر، آیت الله محمدرضا ناصری، عصر یکشنبه در نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان یزد اظهار داشت: یزد نخستین شهر کشوراست که در فهرست میراث جهانی ثبت شده و این ویژگی به لحاظ اقتصادی مزیت‌های بسیاری برای استان به همراه دارد.

وی بیان کرد: ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه گردشگری یزد وجود دارد که باید با تدوین دستورالعملی مناسب برای همسو کردن رفتار گردشگران با فرهنگ مردم منطقه اقدام کرد.

وی ادامه داد: نبود ساز و کاری مناسب برای گردشگران باعث شد تا از آنها برخی رفتارهایی نظیر بدحجابی سر بزند که با فرهنگ مردم دارالعباده متفاوت باشد.

امام جمعه یزد تاکید کرد: تدوین این ساز و کار بر اساس شرایط فرهنگی استان می‌تواند در معرفی فرهنگ یزد به گردشگران نیز مؤثر باشد.

وی تصریح کرد: نباید به بهانه توسعه گردشگری، فرهنگ و اصالت یزد به عنوان شهری که تدین مردم آن زبانزد است را تحت الشعاع قرار دهیم.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه زنان استان یزد از کمبود امکانات تفریحی و ورزشی رنج می‌برند، خاطرنشان کرد: نبود فضای مناسب ویژه تفریح و تفرج بانوان در استان از جمله مشکلاتی است که باید برای رفع آن اقدام کرد.

وی اظهار داشت: بانوان نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می‌دهند بنابراین باید فضایی مناسبی برای تفریح و نشاط آنها بر اساس شرایط موجود پیش‌بینی کرد.