بازدید جمعی از فرماندهان و مسئولان سپاه حفاظت از فردو

گروه سیاسی الف،   3981105127

جمعی از فرماندهان، مدیران و مسئولان نمایندگی ولی فقیه و هادیان سیاسی در سپاه حفاظت انصارالمهدی (عج) و رده‌های تابعه دوم بهمن از تأسیسات غنی سازی فردو بازدید کردند.

به گزارش فارس، جمعی از فرماندهان، مدیران و مسئولان نمایندگی ولی فقیه و هادیان سیاسی در سپاه حفاظت انصارالمهدی (عج) و رده‌های تابعه روز چهارشنبه دوم بهمن ماه با حضور و همراهی علی‌اصغر زارعان، دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی ایران از سایت غنی سازی شهید مسعود علیمحمدی (فردو) بازدید کرده و در جریان آخرین دستاوردها و فعالیت‌های صنعت هسته‌ای قرار گرفتند.

به گزارش فارس، سازمان انرژی اتمی ایران ۱۵ آبان ماه و در چهارمین گام کاهش تعهدات برجامی و در پی دستور رئیس جمهوری، گازدهی به سانتریفیوژها در تأسیسات غنی سازی فردو را آغاز کرد. (اینجا بخوانید)

بر طبق برجام مقرر شده بود که ایران تاسیسات فردو را به یک مرکز هسته‌ای، فیزیک و فناوری تبدیل کند. روزگاری این مکان بعد از نطنز شاهد غنی سازی ۲۰ درصد هم بود که با برجام این روند متوقف شد. در برجام آمده بود که تا ۱۵ سال هیچ مواد هسته‌ای به این محل وارد نشده و غنی سازی صورت نگیرد. ولی با خلف وعده طرف‌های برجامی، ایران بر طبق برجام و با استناد به بند ۳۶ برجام غنی سازی در فردو را دوباره از سر گرفت البته با غنای زیر ۵ درصد.