النجباء: ساعت صفر رویارویی با آمریکا فرا رسیده

گروه جهان الف،   3981104023

اکنون به مرحله سوم رسیده‌ایم که همان حمایت مردمی است. پیش بینی می‌کنیم که تظاهرات گسترده و بزرگ باشد که در آن بخش اعظم وفادار خط مقاومت به خیابانها خواهند آمد. 

 عضو دفتر سیاسی جنبش «النجباء» برگزاری تظاهرات امروز در عراق را به منزله همه‌پرسی مردمی برای بیان مخالفت آنها با حضور نظامی آمریکا در عراق دانست و گفت: نظامیان آمریکایی باید از عراق خارج شوند و به کمتر از آن رضایت نخواهیم داد.

به گزارش «تسنیم»، دکتر «فراس الیاسر» عضو دفتر سیاسی جنبش «النجباء» در مقاومت عراق در مصاحبه ای درخصوص علل دعوت گسترده گروه‌ها و جریان‌های مختلف عراقی از اقشار مردم این کشور برای مشارکت در این تظاهرات میلیونی گفت: علت همان آمریکا است که حاکمیت عراق را نقض کرده و همچنان نقض می‌کند. گروه‌های مقاومت تاکید کردند که علاوه بر اینکه، حضور آمریکا در عراق مفاد توافقنامه همکاری راهبردی را نقض می‌کند، واشنگتن با عراق براساس نظریه وابستگی و تحقیر و نقض حاکمیت این کشور برخورد می‌کند. بنابراین امروز بعد از نقض حاکمیت عراق و تعدی آشکار خود در به شهادت رساندن دو فرمانده بزرگ «ابومهدی المهندس» و سردار «قاسم سلیمانی»، ما وارد مرحله جدیدی با آمریکا شده‌ایم. دعوت برای برگزاری تظاهرات نخستین بخش رویارویی است. از این رو، معتقدیم که ساعت صفر مقابله و رویارویی با آمریکا برای پاسخ و گرفتن انتقام خون این دو شهید در دعوت مقتدا صدر رهبر جریان صدر و سپس تایید جنبش النجباء و سایر گروههای مقاومت از این دعوت تجلی یافت.

وی با تاکید بر اینکه "پارلمان عراق دولت این کشور را ملزم به اخراج نیروهای بیگانه از کشور کرد و دولت نیز مستقیما از آمریکا و ائتلاف بین المللی خواست باید از عراق خارج شوند" تصریح کرد: اکنون به مرحله سوم رسیده‌ایم که همان حمایت مردمی است. پیش بینی می‌کنیم که تظاهرات گسترده و بزرگ باشد که در آن بخش اعظم وفادار خط مقاومت به خیابانها خواهند آمد. خط مقاومت حامیِ مرجعیت دینی رشیدی است که تئوری هژمونی آمریکا را بر نمی‌تابد. به محض اینکه مردم به خیابانها بیایند، شعارها علیه آمریکا و اسرائیل خواهد بود و شعار "نه به آمریکا" و "نه به اسرائیل" سرداده خواهد شد. ما مرحله آخر در برخورد با آمریکا را تشریح کردیم. شاید یک فرصت برای اقدامی شبه دیپلماتیک (برای بیرون راندن آمریکا) وجود داشته باشد؛ با وجود اینکه معتقدیم که آمریکا (از این طریق به خواست عراقی‌ها تن نخواهد داد).

دکتر فراس درباره اهداف تظاهرات میلیونی که به منزله همه‌پرسی مردمی برای بیان مخالفت آنها با حضور نظامی آمریکا در عراق است، گفت: چند هدف وجود دارد. نخستین هدف، بسیج مردمی است. تظاهرات گذشته به خاطر شرایط پیش آمده و شیطنت برخی کشورهای عرب حوزه خلیج فارس از مسیر خود منحرف و با استقبال مردمی روبرو نشد. حال تظاهرات میلیونی که گروههای مقاومت خواهان برگزاری آن شده‌اند، بر این تظاهرات سایه خواهد افکند. دومین هدف از تظاهرات میلیونی مشخص کردن مسیر قطب نمای مردم است که بدانند مشکل اساسی عراق چه بسا رویکردهای احزاب و فساد احزاب نیست بلکه به خاطر حضور آمریکا است که بر ساختار تصمیم‌گیری سیاسی و امنیتی و نظامی و اقتصادی عراق سیطره دارد. مشخص کردن مسیر قطب نما تا حد زیادی مسائل را برای ما خلاصه و روشن خواهد کرد. همه پرسی مردمی با برگزاری تظاهرات روند امور را به مسیر طبیعی خود بازخواهند گرداند و این امر پیامی برای تنش آفرینی اخیر است که از آن به جوکر آمریکایی یاد می شود. روشن شده است که این تنش آفرینی مقدمه‌ای برای تلاش جهت پایان دادن یا مانع تراشی در مسیر تظاهرات روز جمعه آینده است.

وی با تاکید بر اینکه "بستن خیابانها و آتش زدن لاستیک‌ها کار ملت عراق نیست" گفت: اینها مقدمه و تلاشی از طرف آمریکا و برخی کشورهای عرب حوزه خلیج فارس برای سرگرم کردن و منحرف کردن افکار عمومی از تظاهرات جمعه است. فکر می‌کنم که به مرحله تعیین کننده‌ای درخصوص حضور آمریکا در عراق رسیده‌ایم. همانطور که امام خامنه‌ای (حفظه الله) فرمودند که حمله موشکی سپاه پاسداران به پایگاه نظامی عین‌الاسد تنها یک سیلی بود ما نیز معتقدیم که از نظر گروههای مقاومت زیرمجموعه جنبش النجباء این حمله یک مقدمه است و باید نیروهای آمریکایی از عراق خارج شوند و کمتر از آن را نمی پذیرم.

این عضو دفتر سیاسی جنبش «النجباء» در مقاومت عراق تظاهرات میلیونی روز جمعه را مقدمه و سرآغازی برای گروههای مقاومت دانست و افزود: این تظاهرات حاوی این پیام است که این گروهها در سطح تسلیحاتی و برنامه‌ریزی در آمادگی کامل هستند. این تظاهرات چتر حمایتی مردمی به دولت عراق خواهد داد و فرصتی را برای پاسخ به آمریکا مهیا خواهد کرد. بعد از برگزاری این تظاهرات، ما به حرکت در خواهیم آمد و من با صراحت می‌گویم که یک رویارویی مستقیم با پایگاههای آمریکا در عراق خواهد بود.

وی در اشاره به اقدام آمریکا در بکارگیری همه اهرم‌های خود در داخل و خارج از عراق از جمله گروه جوکر به منظور جلوگیری از برگزاری تظاهرات میلیونی و نیز این سطح از نگرانی واشنگتن از برگزاری تظاهرات گفت: آمریکا دل به توافقنامه راهبردی بسته است. برخی رسانه‌ها در داخل عراق حضور آمریکا را توجیه می‌کنند اما بعد از تعرض و تعدی گسترده به حشد شعبی که آخرین مورد آن حمله به دو فرمانده و شهادت ابومهدی المهندس و حاج قاسم سلیمانی بود، دیگر بحث توجیه حضور آمریکا در سطح رسانه‌ای بی‌معنی است و برخی حمایت‌های سیاسی در توجیه حضور آمریکا منتفی شده است.

وی ادامه داد : اکنون دیگر مرحله چگونگی اخراج کردن این نیروها از عراق است و ما روی جنبه دیپلماتیک حساب می‌کنیم. در سطح رسانه‌ای، ما در جنبش النجباء معتقدیم که آمریکا اکثر برگه‌های خود در برخورد با مسائل عراق را سوزانده است و دیگر این برگه‌ها سودی برایش نخواهد داشت زیرا مردم عراق خصوصا بعد از حمله اخیر، دیگر به این تلاش‌های رسانه‌ای (برای توجیه حضور آمریکا در عراق) وقعی نمی‌نهند. ما و شما می‌دانیم که ساختار و سیستمی در سفارت آمریکا متشکل از سامانه بزرگ الکترونیک و ارتش‌های سایبری وجود دارد. علاوه بر این، حمایت مالی از برخی شبکه‌های رسانه‌ای مشکوک در جریان است. حتی ما شاهد فعالیت رسانه‌ای شبکه‌های کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و خط مشی آنها در این دوره هستیم. آنها پیشتر از تظاهرات جوکر حمایت کردند و حالا هم تلاش می‌کنند که این تظاهرات (میلیونی) را از هدف واقعی خود منحرف کنند و اینگونه القا کنند که این تظاهرات خواسته ایران است.

دکتر فراس با اشاره به اینکه حمله به یک فرمانده عراقی و یک فرمانده ایرانی در خاک عراق صورت گرفته است، تصریح کرد: امروز دیگر هیچ توجیهی وجود ندارد که آمریکا در عراق به آن تکیه کند بنابراین معتقدیم که این تظاهرات میلیونی یک اقدام هوشمند از طرف مقتدا صدر و نیز گروههای مقاومت به شمار می رود لذا شاهدیم که همه گروههای مقاومت آن را تایید می کنند. هدف اصلی این تظاهرات کشیدن آخرین فرش از زیر پای حضور آمریکا در عراق است و اینجا است که رویارویی با آمریکا وجهه مستقیم می‌گیرد.