کدام کمیته در AFC برای ایران مشکل‌ساز شد؟

گروه ورزشی الف،   3981104014

مدیران تیم‌های حاضر در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا برای رایزنی بر سر میزبانی این رقابت‌ها راهی مالزی شدند.  

به گزارش دنیای اقتصاد، موضوع میزبانی تیم‌های ایرانی تبدیل به یک‌چالش بزرگ برای فوتبال ایران شده بود و پس از حضور مدیران چهار تیم ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا به همراه ابراهیم شکوری و مهدی علی‌نژاد در کشور مالزی و مذاکره با دبیر کل و اعضای کمیته مسابقات به نظر می‌رسد تا حدودی این مشکل حل شده است.

در شرایطی که یک‌ روزنامه بحرینی نوشته بود که کمیته امنیت رقابت‌ها برای میزبانی تیم‌های ایرانی مشکل‌ساز شده ولی در واقعیت این‌گونه نیست زیرا تضمین‌های لازم به کمیته امنیت ارائه شده است و در واقع کمیته مسابقات به خاطر مسائل پرواز باعث محرومیت تیم‌های ایرانی از میزبانی شده است و تضمین‌ها نرسیده است. در نامه‌ای هم که به فدراسیون ارسال شده دلایلی آورده شده که همگی مربوط به کمیته مسابقات است.

فدراسیون و مدیران باشگاه‌ها دو راهکار در مذاکرات داشتند و به دنبال اجرای یکی از آن‌ها بودند. یکی این‌که تضمین بگیرند از مرحله بعدی میزبانی به تیم‌های ایرانی برگردانده می‌شود و این محرومیت فقط در مرحله پی‌آف است و دومی هم جلب رضایت تیم‌های رقیب است که تیم‌ها بپذیرند راهی ایران شوند وحکم AFC نمی‌شکند که به نظر می‌زسد راهکار اول اجرایی شده است.

فدراسیون فوتبال ایران و چهار تیم باشگاهی پیش از این اعلام کرده‌ بودند به هیچ‌عنوان حاضر به برگزاری رقابت‌ها در کشور ثالث نمی‌شوند ولی حالا که قرار است دو بازی پلی‌آف در امارات برگزار شود، تیم‌های استقلال و شهرخودرو که در روژهای اخیر بلاتکلیف بوده‌اند ضرر می‌کنند؛ به خصوص استقلال که در روزهای اخیر تمرینات منظمی هم نداشته است.