مشاور «برهم صالح» در اعتراض به دیدارش با ترامپ استعفا کرد

گروه جهان الف،   3981102183 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

رسانه های عراقی گزارش دادند که مشاور سیاسی رئیس جمهور این کشور در اعتراض به دیدار وی با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا استعفا کرده است.

 به گزارش مهر به نقل از شبکه سومریه، یک منبع سیاسی روز چهارشنبه از استعفای مشاور سیاسی «برهم صالح» رئیس جمهور عراق خبر داد.

این منبع اظهار داشت که «احمد الیاسری» مشاور سیاسی رئیس جمهور عراق پس از دیدار «برهم صالح» با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از سمت خود استعفا کرد.

گفتنی است که برهم صالح روز چهارشنبه در حاشیه اجلاس داووس در سوئیس با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا دیدار و رایزنی کرد.

گفتنی است که دیدار برهم صالح با ترامپ در حاشیه نشست داووس پس از اینکه نیروی هوایی آمریکا در القائم شمار زیادی از رزمندگان حشد الشعبی را به شهادت رساند و پس از آن در فرودگاه بغداد هم سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس معاون حشد الشعبی را به شهادت رساند، موجی از انتقاد در میان گروه‌های مقاومت عراق ایجاد کرده است.

پس از اینکه برهم صالح با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در حاشیه نشست داووس دیدار کرد، نصر الشمری سخنگوی جنبش النجباء خطاب به وی گفته بود: خودت با دست خودت ساقط شدی و تن به خواری و ذلت دادی. شرفی برای عراقی‌ها نیست که کسی که خون‌های آنها و شهیدانشان را نادیده می‌گیرد از آنها باشد، برو ای جدایی طلب (اشاره به حمایت برهم صالح از همه پرسی جدایی اقلیم کردستان عراق در سال ۲۰۱۷).