بیانیه دفتر رئیس جمهوری عراق درباره دیدار صالح با ترامپ

گروه جهان الف،   3981102160

دفتر برهم صالح رئیس جمهوری عراق جزئیات دیدار وی با دونالد ترامپ را منتشر کرد، دیداری که بر خلاف خواسته ملت و نمایندگان آنها مبنی بر خودداری از دیدار با مقامات آمریکایی انجام شده است.

به گزارش  تنیم به نقل از شبکه السومریه، برهم صالح رئیس جمهوری عراق امروز در داووس سوئیس با دونالد ترامپ رئیس جمهور دیدار کرد.

برهم صالح در این دیدار گفته است اجازه تبدیل عراق به میدانی برای نزاع و تصفیه حساب‌ها را نخواهد داد و عراق تمایل دارد روابط متوازن و برابر با همه دوستان و همپیمانان برقرار کند.

در بیانیه دفتر ریاست جمهوری عراق آمده است رئیس جمهور برهم صالح در چارچوب دستورکار نشست‌های روزانه خود با برخی از رهبران و سران کشورها، امروز مذاکرات مفصلی با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در حاشیه اجلاس جهانی اقتصاد در داووس انجام داد.

این بیانیه آورده است صالح بر ضرورت تشدید تلاش‌های بین المللی برای تحکیم امنیت و ثبات در زمینه بین  المللی و منطقه‌ای تاکید کرد و گفت تثبیت و تقویت آن تنها راه برای تضمین تحقق صلح فراگیر در منطقه است.

این بیانیه ادامه داد برهم صالح افزود که عراق به برقراری روابط متوازن و برابر با تمام دوستان و همپیمانان و به گونه‌ای که حاکمیتش را تقویت کرده و به تصمیمات مستقل آن احترام بگذارد و منافع ملت عراق را محقق کند و سبب ادامه پیشرفت اقتصادی و بازسازی شود، علاقه‌مند است و اجازه نمی‌دهد که عراق به میدانی برای نزاع و تصفیه حساب‌ها تبدیل شود.

بیانیه دفتر ریاست جمهوری عراق آورده است : رئیس جمهوری آمریکا هم به نوبه خود بر حمایت کشورش از ثبات عراق و تمایل به تقویت روابط مشترک و گسترش حجم همکاری میان عراق  و ایالات متحده به صورتی که به نفع دو ملت باشد، تاکید کرد و از نقش محوری عراق در منطقه تمجید کرد.

بر اساس این بیانیه، در این نشست همچنین به مسئله وجود نظامیان بیگانه و کاهش آنها در کشور و اهمیت احترام به خواسته‌های ملت عراق در حفظ حاکمیت ملی و تامین امنیت و ثبات پرداخته شد