قیس خزعلی: تظاهرات جمعه، تکرار انقلاب ۱۹۲۰ عراق است

گروه جهان الف،   3981102137

رهبر جنبش عصائب اهل الحق در واکنش به مخالفت آمریکا برای خروج از عراق، تأکید کرد که جمعه این هفته دومین «انقلاب عشرین» خواهد بود؛ انقلابی که ۱۹۲۰ علیه انگلیس انجام شد.

به گزارش فارس، «قیس الخزعلی» رهبر جنبش عصائب الحق عراق امروز چهارشنبه تأکید کرد که روز جمعه این هفته دومین «انقلاب عشرین» خواهد بود.

ثورة العشرین (انقلاب عشرین) که در ماه می سال ۱۹۲۰ رخ داد، انقلاب بزرگ عراق علیه اشغال این کشور توسط نیروهای بریتانیایی بود که ابتدا در بغداد آغاز و به سرعت به دیگر نقاط کشور از جمله کربلا گسترش یافت.

الخزعلی افزود که ملت دلیر عراق اجازه اشغالگری این کشور را نمی‌دهد و مردان مقاومت اشغالگران آمریکایی را شکست دادند.

طبق گزارش شبکه المیادین، الخزعلی همچنین گفت که «قهرمانان عراق قادر هستند اراده عراقی را اجرا و اشغالگران را وادار به عقب‌نشینی کنند».

هفته گذشته نیز «مقتدی الصدر» رهبر جریان الصدر عراق مردم این کشور را به برگزاری تظاهرات میلیونی در محکومیت حضور نظامیان آمریکایی فراخوانده بود.

بامداد روز جمعه ۱۳ دی ماه، پهپادهای آمریکایی با پشتیبانی بالگردهای این کشور با نقض قوانین عراق و قوانین بین‌المللی سردار قاسم سلیمانی را که میهمان رسمی عراق بود به همراه ابومهدی المهندس نایب رئیس الحشد الشعبی ترور کردند و به شهادت رساندند.

به دنبال این جنایت آمریکا، پارلمان عراق طرح اخراج نظامیان آمریکایی از این کشور را تصویب کرد.