آغاز اجرای طرح یاریگران در کشور

گروه اجتماعی الف،   3981101160

معاون دادستانی کل کشور از طرح یاریگران در ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور خبر داد.

به گزارش فارس، عصر امروز سعید عمرانی معاون دادستانی کل کشور با حضور در دادسرای پیشوا در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرستان اظهار کرد: طرح یاریگران مردمی در ستاد مبارزه با مواد مخدر تصویب شده است و در این مهم مشارکت مردم محور اصلی است.

وی افزود: تمام دادستان های کشور در این رابطه آماده انجام کار جهادی هستند و اولویت ما همکاری با نهادهای آموزشی مانند آموزش و پرورش است ستاد مبارزه با مواد مخدر یک منشوری برای نوع مشارکت مردم و اجتماعی کردن مبارزه با توزیع و مصرف کننده مواد مخدر است.

عمرانی با اشاره به آموزش این طرح در کشور عنوان کرد: این طرح چند ماهی است که آموزش آن شروع شده است و کم کم مراتب اجرایی شدن در حال تدوین است تا نحوه مشارکت مردم مشخص شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر این طرح در آموزش و پرورش و دانشگاه ها و دیگر نهادهای آموزشی شروع شده است و امیدواریم با فراگیرشدن آن خود مردم بتوانند موضوع تولید و توزیع و مصرف مواد مخدر را ریشه کن و یا به حداقل برسانند.

سعید عمرانی با اشاره به نگرانی مردم از فرزندان خود اذعان کرد: مردم دیگر طاقت ندارند که دیگر نگران فرزند خود باشند که هنگامی که از خانه خارج می شوند جذب  پاتوق های مصرف مواد مخدر شوند این فضا را باید سالم سازی کنیم و به شدت طبق قانون نخواهیم گذاشت کسانی در این زمینه برای مردم مخاطره ایجاد کنند.

معاون دادستانی کل کشور تصریح کرد: مبارزه با مواد مخدر مبارزه ملی محسوب می شود و تمام پرونده های مهم کشوری درباره مواد مخدر در مرکز رصد می شود و موانعی که موجب اطاله دادرسی شود و یا پرونده را منحرف کند تمام مسیرها بسته می شود و تا صدور رای نهایی در دیوان عالی کشور پرونده ها را رصد می کنیم.

وی افزود: مهمترین برخورد و مجازات عاملان توزیع و پخش مواد مخدر مجازات در کمترین زمان است که تاثیر مهمتری دارد.