کویت در خانه مغلوب مردان هندبال ایران شد

گروه ورزشی الف،   3981030166

تیم ملی هندبال مردان کویت در حضور تماشاگران پرشمار خود مقابل مردان هندبال ایرات شکست خورد.

به گزارش ایسنا، تیم ملی هندبال مردان ایران در اولین بازی خود از مرحله دوم مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی جهانی، مقابل کویت میزبان به میدان رفت و با نتیجه ۲۸ بر ۲۴ به پیروزی رسید.

در ابتدای این بازی ملی‌پوشان هندبال با سلام نظامی سرود ملی کشورمان را خواندند. ورزشگاه محل برگزاری مسابقه مملو از تماشاگران کویتی بود که در طول مسابقه تیم خود را با هیجان تشویق می‌کردند. هواداران ایرانی هم در ورزشگاه حضور داشتند و ملی‌پوشان ایران را حمایت می‌کردند.


نیمه اول:
 
سجاد استکی اولین گل ایران در مسابقه را به ثمر رساند. این بازیکن‌ پس از آن‌که کویت گل اول خود را زد بلافاصله بار دیگر برای ایران گلزنی کرد.

در ادامه، کویت سه گل پی در پی به ثمر رساند و ۳ بر ۴ از ایران پیش افتاد. بازیکن این تیم به‌دلیل خطا بر روی پویا نوروزی‌نژاد دو دقیقه از زمین مسابقه بیرون رفت.
سید علیرضا موسوی روی حمله کویت خطا کرد و یک کارت زرد دریافت گرفت و پس از آن اورعی به‌دلیل انجام خطا برای دو دقیقه از زمین بیرون رفت.

یونس آثاری، بازیکن جوان ایران بازی را به تساوی ۴ بر ۴ کشاند اما کویت دو گل دیگر هم وارد دروازه سعید حیدری راد(دروازه‌بان ایران) کرد تا علیرضا حبیبی، سرمربی ایران اولین وقت استراحت را بگیرد.

دروازه‌بان کویت عملکرد خوبی داشت و بارها مانع از ورود توپ‌های ایران به دروازه‌اش شد.

مجتبی حیدرپور گل هشتم و تساوی‌بخش ایران را وارد دروازه کویت کرد که در حین به ثمر رسیدن این گل، بازیکن کویت به دلیل انجام خطا روی حیدرپور دو دقیقه از زمین مسابقه بیرون رفت. پس از این، مربی کویت درخواست وقت استراحت کرد.

سعید حیدری‌راد مقابل پنالتی کویت به خوبی واکنش نشان داد و مانع از باز شدن دروازه‌اش شد.

در حالی که تیم ایران ۱۱ بر ۱۰ از کویت پیش بود، داور پویا نوروزی‌نژاد را دو دقیقه از زمین اخراج کرد. در ادامه الله‌کرم استکی گل دوازدهم تیم ایران را در دقایق پایانی نیمه اول زد. پس از آن خطای بازیکن ایران باعث شد تا داور برای کویت خطای هفت متر بگیرد و بازی ۱۲ بر ۱۲ مساوی شد. در نهایت این نیمه با تساوی ۱۳_۱۳ به پایان رسید.

نیمه دوم:

در ابتدای نیمه دوم هرچند گل اول را کویت زد اما عملکرد خوب بازیکنان ایران از جمله حیدری‌راد(دروازه‌بان) و علیرضا موسوی که دو گل زد، باعث شد تا ایران ۱۶ بر ۱۴ پیش بیفتد و سرمربی کویت وقت استراحت بگیرد.

دو دقیقه تعلیق بازیکن ایران و یک پرتاب آزاد هفت متر برای کویت فاصله را به ۱۶ بر ۱۵ رساند.

مهران حسینی پس از ورود به زمین گل نوزدهم ایران را زد و حساب کار ۱۹ بر ۱۸ به سود ایران شد. در ادامه هم حیدی‌راد مانع از گلزنی کویت شد.

عملکرد خوب ایران در دفاع و حمله ایران‌، باعث برتری ۲۲ بر ۲۰ ایران شد. گل بیست و دوم ایران روی ضربه آزاد هفت متر زده شد.

ملی‌پوشان ایران در حالی که بازی ۲۳ بر ۲۲ به سود ایران بود، چندین موقعیت را از دست دادند، تا این‌که آثاری گل ۲۴ را هم‌ زد؛ این گل روی واکنش تماشایی حیدری‌راد که مانع گلزنی کویت شد و در ادامه همکاری خوب سایر بازیکنان به ثمر رسید.

بازی در دقایق پایانی از سرعت بالایی برخوردار بود و در حالی‌که تیم ایران ۲۵ بر ۲۳ از حریف پیش بود، علیرضا حبیبی برای ملی‌پوشان درخواست وقت استراحت کرد.

در سه دقیقه پایانی بازی الله‌کرم استکی گل بیست و ششم ایران را به ثمر رساند و بلافاصله سرمربی کویت وقت استراحت گرفت.

عبدالله الغرابالی، ستاره تیم کویت در این بازی گل بیست و چهارم تیم خود را زد.

حیدرپور در دقیقه ۲۸ گل دیگری برای ایران زد و پس از آن هم واکنش خوب حیدری‌راد مقابل تیم کویت حساب کار را به ۲۷ بر ۲۴ کشاند. پس از آن هم حبیبی وقت استراحت گرفت.

علیرضا موسوی در ثانیه‌های پایانی گل ۲۸ ایران را زد و بازی با حساب ۲۸ بر ۲۴ به سود ایران تمام شد.

تیم ایران از ساعت ۱۸:۳۰ فردا(سه‌شنبه، اول بهمن) مقابل تیم قدرتمند قطر به میدان می‌رود.

میلاد مسائلی، یونس آثاری، پویا نوروزی‌نژاد، محمدرضا اورعی، علی مهدی‌زاده، علی رحیمی کازرونی، الله‌کرم استکی، سجاد استکی، افشین صادقی، مهران حسینی، مجتبی حیدرپور، محمد امین فرهادی، سید علیرضا موسوی، مجتبی کرمیان، سلامان بربط، محسن باباصفری، سعید حیدری‌راد و شاهو نصرتی ملی‌پوشان ایران در این رقابت‌ها هستند. هدایت تیم‌ ایران را علیرضا حبیبی بر عهده دارد.

مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی جهانی از ۲۶ دی تا ۷ بهمن به میزبانی کویت در حال برگزاری است.