کشته شدن نزدیک به ۱۰۰ تن در حملات گروه‌های مسلح در ادلب

گروه جهان الف،   3981029212

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، در جریان حملاتی که گروه‌های مسلح سوری از ۱۶ ژانویه با استفاده از سلاح‌های ناتو انجام دادند، ۴۷ نظامی و ۵۱ غیر نظامی جان خود را از دست داده‌اند.

 به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، یوری بورینکوف، رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه (حمیمیم) امروز (یکشنبه) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: از تاریخ ۱۶ ژانویه سال جاری میلادی پایگاه‌های نیروهای وابسته به دمشق در منطقه کاهش تنش ادلب ۱۶ بار هدف حملات گروه‌های مسلح قرار گرفتند. همچنین گروه‌های تروریستی در همین مدت ۲۵۳ بار شهرها و شهرک‌های این منطقه را هدف قرار دادند.

این مسئول روس تاکید کرد: شرایط منطقه ادلب از مه ۲۰۱۹ شاهد چنین تنش‌هایی نبوده است و حملات گروه‌های مسلح از ۱۶ ژانویه تاکنون منجر به کشته شدن ۴۷ نظامی سوری و زخمی شدن ۷۷ تن دیگر از آنها و نیز کشته شدن ۵۱ غیرنظامی و زخمی شدن ۱۱۶ غیر نظامی دیگر شده‌اند.

وی افزود: این گروه‌های مسلح پیش از این از سلاح‌ها و مهمات دست‌ساز استفاده می‌کردند اما در حال حاضر به استفاده از سلاح‌ها و مهمات نظامی‌ای که منبع آنها کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی هستند، روی آورده‌اند.

در طول ۲۴ ساعت گذشته مرکز حمیمیم ۶۵ مورد حمله گروه‌های مسلح در منطقه کاهش تنش ادلب را رصد و ثبت کردند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: امروز افزایش تنش‌ها مانع از خروج غیرنظامیان از منطقه ادلب از طریق گذرگاه‌های ایجاد شده توسط نیروهای سوری شد.