اکونومیست بررسی کرد؛ نقطه زن بودن موشک‌ها دیگر در سیطره آمریکا نیست/ دقت موشک‌های سپاه واقعی و بالا است

گروه جهان الف،   3981029101 ۱۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

نشریه انگلیسی اکونومیست در گزارشی پیرامون حملات موشکی ۱۸ دی‌ماه ایران به پایگاه عین‌الاسد آمریکا در عراق نوشت: آنچه تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد، نقطه‌زن بودن موشک‌های ایران است که دیگر این علم فقط در سیطره آمریکا نیست.

نقطه زن بودن موشک‌ها دیگر در سیطره آمریکا نیست/ دقت موشک‌های سپاه واقعی و بالا است

به گزارش ایرنا، اکونومیست امروز (یکشنبه ۲۹ دی) در گزارشی درباره بررسی تصاویر ماهواره‌ای این پایگاه تروریستی، نوشت: تصاویر ماهوره‌ای، نشان دهنده دقیق بودن موشک های اصابت کرده دارد، ایران به «قلب» یک پایگاه وسیع نظامی آمریکایی زده است.

تارنمای این نشریه انگلیسی در ادامه نوشت: ۶ فروند موشک بطور دقیق به هدف اصابت کرده است، که در انتقام از به شهادت رساندن (سردار) قاسم سلیمانی ژنرال عالی‌رتبه ایرانی صورت گرفت.

ویپین نارانگ (Vipin Narang) از موسسه فن آوری «ماساچوست» آمریکا در این باره به اکونومیست گفت: این حمله نشان داد موشک های برد کوتاه ایران تا چه اندازه دقیق و نقطه زن هستند.

نارانگ افزود: دقت موشک‌های سپاه پاسداران، «واقعی» است و دیگر این (دانش) در سیطره آمریکا قرار ندارد و می‌تواند در درگیری‌های مدرن امروز، پیامدهای گسترده‌ای به همراه داشته باشد.

اکونومیست نوشت: در دانش موشک‌های بالستیک مفهومی وجود دارد به نام «دایره خطای احتمالی» موسوم به (cep) که هرچه میزان این دایره کوچکتر باشد، دقت موشک بالستیک نیز بیشتر خواهد بود.

زمانی که صدام در سال ۱۹۹۱ میلادی موشک‌های اسکاد را به سوی اسرائیل (رژیم صهیونیستی) و عربستان پرتاب کرد دایره خطای این موشک‌ها دو کیلومتر بود که برای ترساندن ساکنان شهرها کفایت می‌کرد اما برای زدن اهدافی دقیق، آنچنان که بارانی از سنگ و آوار بر سر نظامیان آمریکایی فرو ریزد و پادگان آنها را درهم شکند (درهم کوبد) کارائی نداشت.

گفتنی است، سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه ۸ نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی کاخ سفید و به دستور دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و با شلیک از پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) به شهادت رسیدند. پیامد این اقدام تروریستی کاخ سفید، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه چندین فروند موشک بالستیک به سمت پایگاه عین‌الاسد آمریکا در استان الانبار عراق شلیک کرد.

در حالی که ۱۱ روز از حملات موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد آمریکا در عراق می‌گذرد، پنتاگون با سیاست اطلاع‌رسانی قطره‌چکانی، به برخی پیامدهای انسانی و خسارت‌های این حمله اشاره کرده است؛ باید منتظر بود که در روزهای آینده به تدریج حقایق و اخبار بیشتری از خسارات و تلفات این حمله اعلام شود.

پنتاگون و دیگر رسانه‌های غربی بویژه آمریکایی درباره حمله موشکی ایران به پایگاه آمریکا در الحریر اربیل عراق نیز سکوت اختیار کرده‌اند.