گزارش اختصاصی الف آخرین تحولات میدانی استان نینوای عراق : جزئیات دفع حملات سنگین عناصر مخفی داعش در منطقه راهبردی « الحضر»؛ شکست سنگین تروریست ها با فداکاری نیروهای « انصار المرجعیه» + نقشه میدانی

  3981027106
آخرین تحولات میدانی استان نینوای عراق : جزئیات دفع حملات سنگین عناصر مخفی داعش در منطقه راهبردی « الحضر»؛ شکست سنگین تروریست ها با فداکاری نیروهای « انصار المرجعیه» + نقشه میدانی

به گزارش گروه بین الملل الف، اوایل صبح امروز ( ساعت 04:00) گروهی از عناصر مخفی داعش از شرایط نامساعد آب و هوایی و بارندگی شدید استفاده کردند و حملات سنگینی را علیه نیروهای عراقی در جنوب شرق استان نینوا ترتیب دادند.

 

براساس اخبار به دست آمده، تروریست های داعش مواضع نیروهای تیپ 44 بسیج مردمی ( انصار المرجعیه) را از 5 محور در منطقه مهم و راهبردی « الحضر» هدف قرار دادند اما با واکنش قاطع و محکم مواجه شدند.

رزمندگان بسیج مردمی مستقر در منطقه که در آماده باش کامل بودند در همان گام نخست متوجه تحرکات عناصر تروریستی داعش شدند و پس از چند ساعت درگیری سنگین و نفس گیر موفق شدند حملات را به طور کامل دفع کنند. به گفته منابع میدانی، شماری از تروریست ها در جریان درگیری ها در منطقه الحضر کشته و زخمی شدند؛ سایر عناصر تروریستی داعش پس از متحمل شدن خسارت های سنگین از منطقه درگیری متواری شدند و عقب نشینی کردند.

 

یک منبع میدانی در گفت وگو با گروه بین الملل الف تاکید کرد: در شرایط نامناسب آب و هوایی امروز اگر فداکاری و از خودگذشتگی نیروهای تیپ « انصار المرجعیه» نبود، تروریست های داعش موفق می شدند در منطقه نفوذ کنند.

 

به گزارش گروه بین الملل الف، هسته های خاموش گروهک تروریستی داعش در یک ماه گذشته بیش از 8 حمله سنگین را از بیابان های غربی علیه نیروهای عراقی در منطقه الحضر ترتیب دادند اما هر بار با مقاومت مواجه شدند و ناکام ماندند.

 

رزمندگان تیپ 44 بسیج مردمی یا همان نیروهای « انصار المرجعیه» به فرماندهی روحانی شجاع « سید حمید الیاسری» در خط مقدم درگیری با عناصر تروریستی داعش در منطقه الحضر در جنوب شرق استان نینوا هستند و نقش ویژه را در دفع حملات ایفا کرده اند. تیپ « انصار المرجعیه» با فتوای مرجعیت عالی قدر عراق برای مقابله با گروه تروریستی داعش تشکیل شد و در جنگ های مختلفی علیه داعش از جمله نبردهای فلوجه شرکت داشت و در حال حاضر نیز نیروهای این تیپ در جنوب شرق استان نینوا به عنوان قهرمانان منطقه « الحضر» شناخته شده اند.

 

به گفته منابع میدانی، در روزهای گذشته گروهی از نیروهای تیپ « انصار المرجعیه» در جریان یک عملیات دقیق در منطقه الحضر موفق شدند یکی از بزرگترین و خطرناک ترین مقرهای گروهک تروریستی داعش را شناسایی کنند. براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای تیپ انصار المرجعیه در جریان بازرسی این مقر توانستند مقادیر زیادی تجهیزات نظامی از جمله صدها بمب، تله انفجاری، موشک، نارنجک و...» را کشف و ضبط کنند.

 

به گزارش گروه بین الملل الف، رزمندگان عراقی در این عملیات همچنین 3 تن از عناصر مخفی گروهک تروریستی داعش را دستگیر کردند و 4 نقطه آلوده دیگر را در منطقه الحضر هدف قرار دادند و به طور کامل منهدم کردند. نیروهای رژیم تروریستی آمریکا به صورت آشکار و علنی از عناصر مخفی داعش در استان نینوا و به ویژه در منطقه الحضر پشتیبانی می کنند و سلاح های مورد نیاز را در اختیار آنان قرار می دهند چرا که حومه این منطقه که اغلب بیابانی است و محل مناسبی برای رشد تروریست ها محسوب می شود.

 

منطقه الحضر از محور جنوب به شمال استان الانبار و از محور جنوب شرق هم به مناطق شمالی و غربی استان صلاح الدین متصل می شود و اگر عناصر مخفی داعش موفق به اشغال این منطقه شوند وضعیت برای نیروهای عراقی در این استان ها بسیار سخت و خطرناک می شود.

 

به گزارش گروه بین الملل الف، اشغال منطقه الحضر به معنای باز شدن مسیر برای آمریکایی هاست که بتوانند تروریست های داعش را از مرزهای مشترک با سوریه و مناطق بیابانی استان نینوا به استان های الانبار و صلاح الدین منتقل کنند.